QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 december 2012

Funderingar

Jag köpte en julmust sist jag var i hemlandet.
Njae.....det var väl ingen hit, om jag ens har tyckt om det nån gång....

Eller så har jag bara vuxit ifrån det?
Kanske man kan blanda med nåt alkoholigt?

Nån som vet? Och i så fall; med vad?

16 kommentarer:

  1. Ja visst går det blanda i :))

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hört att vodka och julmust ska vara gott, men jag vill dricka julmusten rent ;)

    SvaraRadera
  3. Tyckte det var gott förr...tror jag ;) Är nog som du säger att man växer ifrån det.

    SvaraRadera
  4. haha tror inte det är så gott med alkohol i :P

    SvaraRadera
  5. Bananlikör+julmust har jag aldrig provat men det lär ska smaka som GB-glassen bananasplitt. Gogglade även fram en drink som heter Jultomten! Fyll ett highballglas (det stod så) med krossad is och häll på 4 cl vaniljvodka, fyll upp glaset med julmust och garnera med en pepparkaka. Skål!

    SvaraRadera
  6. Felköp. Släng den. Det är inte så drickbart. En gång i tiden var det så, men inte numera, vi har vuxit ifrån det, så är det bara!
    Ta annat bubbel vet ja!

    SvaraRadera
  7. Håller helt med Snäckan!

    Alternativt tycker jag att du ska prova Knasterfasters förslag. Det låter i alla fall spännande.

    SvaraRadera
  8. Vodka och julmust är jättegott!! ;)

    SvaraRadera
  9. Gillar ej julmust så jag kan inte hjälpa dig :)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  10. Det är gott med Rom, Kapten Morgan t.ex smaklig dryck tycker jag med flera

    SvaraRadera
  11. Julmust ska vara iskall och oblandad men är bara god vid rätt tillfälle !

    SvaraRadera
  12. Fy, vad äckligt med julmust på alla sätt!

    SvaraRadera
  13. Julmust är gott...bland det bästa jag vet..men blanda alkohol i?
    Nja...möjligtvis för att skölja ner snapsen med...men sen får det nog vara "nog"...! haha

    SvaraRadera
  14. Samma här. Jag kan inte fatta hur det ändrat sig. Jag som älskade julmust förr. Nu är det jobbigt med första klunken.

    SvaraRadera
  15. Blanda julmust med Kapten Morgan är gott annars vill jag nog ha musten ren men helst Apotekarens,,den är bäst.

    SvaraRadera

Ja, och...?