QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 december 2012

Burp! *ursäkta förlåt*

Jag är inget vidare bra på det här med läsk/brus. Ända sen jag var liten har jag tyckt att det är hämskt med kolsyran som liksom exploderar i näsan ibland, säkert för att jag lurar munnen på en rap. Vilket jag blev påmind om av julmusten häromdagen. Usch. Och kalorier är det ju i eländet, tomma sådana dessutom. Om man nu inte tyr till lightvarianterna.

Näe, ska jag ha kalorier så ska dom tuggas först, nåt annat duger inte.
Så nu glömmer jag den lilla julmustfadäsen, (som faktiskt var en lightvariant).

6 kommentarer:

  1. Fru Fransson tycker att bubblorna i läsken är läskiga, typ agressivt brusiga. ;-)

    SvaraRadera
  2. Mhmm, är oxå där...helt sen barnsben. Kolsyra är noe hærsk!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Bubblor i näsan är värre än rap. Tror jag.

    SvaraRadera
  4. Just julmust blir man överdäst av! Hjälper inte att det är light! Ska jag dricka läsk så blir det Pepsi Max. Den är ok.

    SvaraRadera
  5. Jag tröttnade på julmust för några år sedan. Tycker numera att det är vidrigt.

    SvaraRadera
  6. Ja låter alltid drickan stå öppen en stund innan ja dricker så de värsta kolsyran e borta :)

    SvaraRadera

Ja, och...?