QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 december 2012

Baktankar

Här står det till liv, det är ingen fara.
Bloggen har bara inte varit första prioritet och ja, jag skäms.

Om jag hinner ska jag baka lite muffins innan julafton, har ett recept på cassatakaka som jag tror kan bli lika bra som muffins. Egentligen skulle jag vilja ha tag i en sån där engelsk fruktkaka, Maken fick ett år en sådan i julegave från sitt jobb. Störtsnygg burk och häftigt tung kaka som man bara kunde äta i tunna skivor. Jag får leta efter ett recept till ett annat år, i år blir det inte.

Bakar ni mycket till jul? Blir det uppätet?

15 kommentarer:

  1. Jag bakar knappt över huvudtaget men döttrarna bakar och DET blir i alla fall uppätet. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. I år har vi bakat Saffranbullar, hallongrottor peppisar, det kommer inte bli uppätet.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte om Christmas Cake men sambon gör det (engelsk som han är).
    Helst ska man göra kakan i slutet på oktober, början på november så att man kan "mata" den tills man ska äta den :D
    Här är ett recept på den: http://www.bbc.co.uk/food/recipes/christmascake_2359

    Jag bakar och allt blir uppätet :)

    SvaraRadera
  4. Jag bakar inte -för jag äter upp allt ! Preventiv diet .

    SvaraRadera
  5. Min kompis är gift med en engelsman. Vill du att jag ber henne om recept? Vet att hon har...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh...vill du det? Då säger jag, ja tack gärna!

      Radera
  6. Jag har bakat saffransbullar, första advent, de är inte uppätna ännu. Tonårsdottern har gjort godis, det är inte heller uppätet ännu.

    SvaraRadera
  7. Baker nokre få sorter med tørre småkaker, men bare fordi min datter liker å hjelpe til. Enn så lenge...

    SvaraRadera
  8. Bakar endast fruktkaka i år. Den blir uppäten, väldigt god, svärmor lärde sig baka den i ungdomen. Nu bakar svärdottern den också.

    SvaraRadera
  9. Dåså, nu har jag mailat ett recept på Engelsk Fruktkaka som jag hittade i Allt om Mat för hur länge sedan som helst. Nu finns inte så mycket "spad" i körsbären längre, så det blir mer konjak istället :-D

    SvaraRadera
  10. Just det, pepparkakor, saffransbröd, mjuk pepparkaka (2 eller 3) och engelsk fruktkaka. Allt tar slut :-)

    SvaraRadera
  11. Bullar,chokladmuffins med fyllning och kolakakaor. Dom sista är redan uppätna, så idag ska jag baka fler ;))

    SvaraRadera
  12. Hettere?
    Baka?
    Nääääää.
    God Jul på dig!

    SvaraRadera
  13. Nix. Här bakas bara Leilas saffranssnurror och lite julgodis (och det mesta gör dottern)

    SvaraRadera
  14. Lussekatter är ett "måste" och de kan jag oftast avstå ifrån. Bondkakor bakar jag gärna men en del av dem hinner inte ens in i ugnen. Denna deg och jag har en speciell relation....

    SvaraRadera

Ja, och...?