QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 december 2012

Bäddat för bråk....

Idag ska vi städa i inneförrådet/boden. Det har aldrig varit gjort och vi har bott här i 25 år. I många år har man fått gå in och backa ut, det har inte varit plats till att vända sig där. I hele år har jag tjatat på Maken att gör det, och han har lovat. Men har det blivit nåt? Nä. Han har nämligen sagt att han ska se efter och köpa lämpliga lådor/kasser till att ha grejer i, men det har som sagt inte blivit av. För några veckor sen kroknade jag fullständigt och sa att "nu jäv..! får du skärpa dig! Helgen den 8/9 december ska det göras, annars kastar jag rubbet där!" Så i torsdags sa han:

"Ja, vi får ut och se på lådor/kasser".
"Vi?" sa jag, "var kom jag in i bilden på det ansvaret??"
Hrmpf.

Om en halvtimme börjar vi tömma förrådet/boden, och sen ska han ut och se efter lådor/kasser. (jag åker inte med, för jag ska städa kylen/kjøleskapet, tog frysen igår).
Sen ska det sorteras och ställas snyggt och ö.v.e.r.s.i.k.t.l.i.g.t på plats igen.

Förhoppningsvis behöver jag inte skicka efter separationspapper på måndag.....

12 kommentarer:

  1. Jo...är ju en hel del man samlar på sig...frugan rensade ut vårat förråd i förra månaden.
    Själv fick jag inte hjälpa till alls...det är synd om mig ;)

    Ha de fint :)

    SvaraRadera
  2. Låter som vår tvättstuga. Det som skall vara en tvättstuga alltså. Där samlas ALLT. Det är jag som har lovat städa det... Men mitt löfte är bara sedan i maj i år. Har också tänkt bestämma en helg så där så att det blir gjort. Vindförrådet gjorde vi i vårvintras och där är det fortfarande bra ordning. Vi köpte genomskinliga plastboxar så att vi ser vad har. Det var väldigt praktiskt nu när julsakerna skulle fram!

    SvaraRadera
  3. Hehe tänk dig då när vi skulle sälja huset och sambon hade bott där i tjugo år och han är en hamster av stora mått. Vi bantade från 200 kvm till 120 kvm gissa om här slängdes till sambons stooora förtrytelse :-)

    SvaraRadera
  4. Hinner ni klart i helgen, det samlas mycket på 25 år...

    SvaraRadera
  5. Hejaheja! Vi har en hel källare som det borde röjas i. Kan du inte komma hit å spänna ögonen i min man? Snääällla! Du får Janssons som belöning;)

    SvaraRadera
  6. Hej

    Lycka till med städningen och hoppas din man klarade den "svåra" uppgiften med att fixa lådor..hehe

    SvaraRadera
  7. Det här låter mycket spännande. Du vet att Österlen finns kvar.:)Själv var jag glad för att rätt norska vann skidskyttet idag. Första segern.

    SvaraRadera
  8. Av samma anledning (och med vinden i gott minne) funderar jag på att flytta till en bostad med noll extra förvaring :-)

    SvaraRadera
  9. Det låter precis som vårt förråd i källaren...
    Vi har bott här i 20 år och aldrig rensat! Undrar just vad man har där, egentligen?!
    Kram

    SvaraRadera

Ja, och...?