QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 december 2012

Awardtajm!

Från Mammahäxan!
Vad gör dig glad en måndag?
Att jag slutar kl 13.15.

Vad driver dig att skriva din blogg varje dag?
Det blir inte att jag skriver alla dagar, men när jag skriver
är det för att jag vill dela något med andra, eller allra helst
ge någon en möjlighet att skratta lite gott!

Vart skulle du bo om du fick välja fritt?
I ett varmare land!

Stad eller landsbygd?
Mittemellan så som jag gör nu; nära till marka
och 20 minuter in till storstan är helt perfekt.

Vilken är din största tillgång enligt dig själv?
Här frågade jag Maken vad min största tillgång var, och då
svarade han "det måste ju vara mig!" Idiot. Han.
Sonen svarade: "du ger dig ju faen icke!" Positivt menat.

Vad tror du att dina vänner skulle säga är din största tillgång?
Omtänksamhet kanske?

Favoritmat?
Min mammas fiskgratäng. Och hennes fläskpannkaka. Och kalopsen.

Har du någon känd person som inspirerar dig?
Nej inte känd, men min Faster är en av mina förebilder.

Vart vill du resa på din nästa semester?
 Åh! Till värmen! 

Vilken är din favoritkaka?
Min Mosters apelsinbröd.
 
Vad är lyx för dig?
Att en dag är ett oskrivet blad, och att jag kan fylla den som jag vill.

Jag gör som jag brukar; fritt fram för den som vill ta den här awarden vidare!


2 kommentarer:

  1. Ha,ha vad jag garvade åt "största tillgången"! Både din makes svar och din "recension" av svaret!

    SvaraRadera
  2. Ha ha! Där var maken din ute på hal is ;-) Kul att få veta lite mer om dig!

    SvaraRadera

Ja, och...?