QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 december 2012

Åpent her og der

Vi har som bekant vanligen inte öppet i affärerna på söndagar i det här landet. Utom helgerna i december, det har kommet på senare år. Det vi däremot har (istället?) är nattåpent vissa dagar. Det är många sådana nattåpent i december, och det brukar
vara bra erbjudanden. Och då är det MYCKET folk som är ute och rör på sig.

I år tror jag är första året som jag inte hängt på något nattåpent, ej heller nåt söndagsåpent. Blotta tanken får mig att rysa. Jag börjar nog bli gammal. Istället stiger jag frivilligt upp tidigt på en fridag och ser till att vara på plats när affärerna öppnar. Det brukar vara jag och pensjonisterna.....detta är nog ett allvarligt ålderstecken....

8 kommentarer:

  1. Tycker det är bra att det är stängt på söndagar. Tror det skulle vara bra för folk att umgås, slappa eller vad man nu vill göra. Blir på något sätt lättare att göra det om allt är stängt.

    SvaraRadera
  2. Är inte du pensionär? o_O

    SvaraRadera
  3. Samma i Finland, öppet vissa söndagar. Helg ska vara helg! Du är inte i närheten av pensjonär :-)

    SvaraRadera
  4. Jeg holder meg unna Nattåpent, bare stress. Og sånn timesalg er så tullete. Om du er interessert i noe som er på salg kl. 18 og så noe som begynner kl. 21....Og det ryktes at folk er helt gale og river og sliter i varene i det gongongen går. Huff.

    SvaraRadera
  5. Tänk vad skönt att det är stängt på söndagar!
    Men jag börjar nog bli gammal jag med i så fall, jag kliver också upp i tid och ser till att vara med när det öppnas i affärerna :-)

    SvaraRadera
  6. du då är jag också pensionär...jag går antingen direkt det öppnar eller en timma innan det stänger ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?