QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 november 2012

Vid symaskinen

En sån här finkofta köpte jag sist jag var i Köpenhamn:
 
Noa Noa (länk)
 Men det är ull i den, och det kløøøør/kliar!!!


What to do?
 Jo, jag köpte en sån här silketröja på Twilfit:
 

 Twilfit (länk)

Sen sprätte jag av framstycket på den och använde bara
bakstycket och ärmarna. Detta la jag aviga mot aviga
och sydde fast. Det var lite pilligt, men det blev jättebra.

Jag har skrivit det förr, och jag skriver det igen:
jag är så glad att my DarlingMams lärde mig att sy!


10 kommentarer:

  1. oj vad duktigt! och fin var den också :)

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt för den fina koftan! :-)

    SvaraRadera
  3. Jättebra jobbat och hur snyggt som hälst!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Liksom smart där du !! Bra tips om man orkar..

    SvaraRadera
  5. Så smart och händigt gjort av dig! :-))

    SvaraRadera
  6. Det är en sak att sy efter mönster där det "bara" är att göra som det står i beskrivningen, något helt annat att fixa till något på "frihand". Jättesmart och duktigt!

    SvaraRadera
  7. Jag har också sytt idag! Köksgardiner. Det är bra att kunna sy. Min yngsta son är duktig på syslöjd! Jag kan se dig framför mig i den snygga okliande kofta!

    SvaraRadera

Ja, och...?