QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 november 2012

Väninnor

När jag var nere i Skåne i förra veckan hade jag två lunch- och en middagsdate med tre underbara quinns; först ut var Irrhönan som jag träffade på ett av mina favorithak i Köpenhamn. Denna underbara människa har ett fantastiskt humör och ett av de vackraste hår jag har sett; naturligt grått med ljuvligt fall långt ner på ryggen. Jag
måste bara pilla lite på det, och hon bara skrattar, söta människan!

Nästa lunchdate var i Lund med den väninna jag känt längst. Gulliga hon tog sig tid och flexade ut till en lunch med mig, vilket jag var jätteglad för. Hennes liv går just nu i 190 knyck, så det att vi fick till att ses var toppen. Vi åt lunch på Lunds Saluhall, mysigt ställe och god mat. Hon är förrresten den som klippte till med en av dom bästa kommentarer jag har hört på det här temat: När Sonen läste det blogginlägget sms:ade han mig och frågade: "er det .... som er kondomdama?" Vilket han alltså hade helt rätt i.

Tredje daten blev en middagsdate eftersom hon hade fullt upp på jobbet på dagtid. Mycket djupa resonemang och mycket flinande, (vinet hjälpte säkert till). Emellanåt satt jag dock och undrade om hon såg att jag hade hackat av luggen helt snett samma morgon med nagelsaxen....Vi satt där nästan till stängningsdags; personalen började röja och göra iordning till nästa dags lunchätande, men vi blev inte utslängda alltså, vi gick frivilligt :-)

Update: Det var tre olika dagar. Annars hade jag nog fått krakas, som Sonen sa.

10 kommentarer:

  1. Var på saluhallen i Lund för ett tag sedan och där håller på att bli riktigt fint. Maten ska visst vara väldigt bra också....har jag hört! ;)) Dottern äter lunch där ganska ofta.

    SvaraRadera
  2. Så härligt med många fina möten!

    SvaraRadera
  3. Låter som en toppendag. En sån där att plocka fram och tänka på ibland, när höstrusket blir för jobbigt!

    SvaraRadera
  4. Träffade du alla tre samma dag?! Hoppas att du och jag också kan ses snart igen. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejnejnej! Tre olika dagar!
      Jajaja! Jag vill också ses snart igen! KRAM!

      Radera
  5. Så fint! Fast vet du - jag tycker dom hade tur som fick träffa dig...

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga möten. Trevligt för alla inblandade :D

    SvaraRadera
  7. Jättetrevligt att få träffa dig och vet Du jag köpte klänningen i blått. Fick veta att du beställd den blå också. Hoppas vi får till mer än lunch nästa gång. Ha de gott..

    SvaraRadera
  8. Irrhönan skulle jag vilja träffa och dig med!

    SvaraRadera
  9. Alltid ett nöje och fantastiskt att det kunde bli av, trots tidspress och fullt schema för mig.
    :-D

    SvaraRadera

Ja, och...?