QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 november 2012

Väder och skinn

Lilla stormen svenske-Sandy light blåser sakran runt örona på två- och fyrbenta här i lilla Skånestaden. Då gäller det att hålla i hatten eller ponchon, iallafall planta sistnämda gott in under gumpen när man sitter där på sadeln.
För idag när jag hade varit på en ansiktbehandling/hudpleie, och var på väg hem så kom det en gubbe på cykel med en sån dylik regnponcho på sig. Men ett två tre så hade ponchons baksida minsann blåst över huvudet på honom i ett gathörn, och där satt han med en tå i asfalten utan att kunna se ett skit! Jag hjälpte honom förståss. Ikväll ska en väninna och jag ut och äta, tur det inte är så långa avstånd i den här lilla staden.

10 kommentarer:

  1. Mysigt att vara hemma kan jag tro :)Hoppas maten är god ikväll!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, nä men stackarn, vilken syn!

    SvaraRadera
  3. Ha så trevligt!
    Och sitt på ponchon!

    SvaraRadera
  4. Tur att det gick bra, så att vi kan fnissa lite ;)

    SvaraRadera
  5. Ser honom framför mig och jag hade nog inte kunnat hålla mig för skratt. Hoppas du haft en god middag.

    SvaraRadera
  6. haha..kan se det framför mig...komiskt...kunde ju gått illa, men det gick ju bra...undrar om man kan ha en sån där som segel när man cyklar?
    Fast det hade han ju nästan :)

    Ha de fint och trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Det där kunde ju gått riktigt illa! Tur du fanns på plats!

    SvaraRadera
  8. Synd att dölja ett nyfixat ansikte bakom en poncho ;) Härligt med ansiktsbehandling

    SvaraRadera

Ja, och...?