QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

08 november 2012

Teknikens ounder

Ett dygn utan internet, och vi håller på att gå bananas. Hade vi varit 25 år yngre hade
vi haft en bebis eller nåt om nio månader - tur nu att vi hade både teve och varsin bok.

Idag skulle Maken fixa det hela med hjälp av supporten, och ett två tre, så hade vi inte teve iheller. DÅ om inte förr, så började det likna en aldrig så liten kris i heimen! Och alla dessa kablar som ligger i ett förskräckligt ormbo bak teve/stereobänken....jag kan inte hjälpa att jag med mitt osvikliga sinne för estetik gärna skulle haft alla kablar i en snygg fläta eller nåt. Något min man är fullständigt oförstående till. Men what the heck - om det bara funkar så.....

Nu funkar både internet och teven! Hello lö blåggs, here I come!

16 kommentarer:

  1. Jag förstår inte. Varför stängde ni inte av tv:n och la ifrån er böckerna?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man ju inte - det var ju inte fredaa'n!

      Radera
  2. Vilken tur! Sladdbarn kan bli besvärliga ;-)

    SvaraRadera
  3. Guuud så sant! Jag och min sambo var utan internet i tre veckor och tadaaa - 38 veckor senare fick vi en liten bebis ;-)

    SvaraRadera
  4. hehe... av og til er det gøy å gå bananas. Ble du skuffen når tv`en funket igjen? :=)

    SvaraRadera
  5. Her hadde Telenor brudd på linja i går.. Hele nabokommunene var uten nett.. Heldigvis la kommunens kriseledelse ut info om krisen....... På Facebook.....

    SvaraRadera
  6. Hej


    Hm, man kanske skall bryta sitt internet och se vad som sker med sambon..hahahahaha

    SvaraRadera
  7. Det låter som en ren skräckupplevelse.

    SvaraRadera
  8. ... inte undra på att det var stora barnkullar förr i tiden! :-)

    SvaraRadera
  9. När jag är i Italien så tar jag aldrig med mig datorn.Bara mobilen som jag inte surfar på.Och jag saknar det inte ett dugg att hänga på nätet.Jag tittar knappt på tv heller när jag är där.Och jag tycker det är skönt....konstigt nog:))

    SvaraRadera
  10. Jo..fan..de där sladdarna som ligger överallt som man sen försöker dölja bakom möbler och annat...ett helsike att hålla reda på...har fixat ett par av dessa "ormbon" till nåt mera acceptabelt...men det finns mer...haha.."orka" liksom.

    Inget internet? och ingen tv? Jösses..hade avlidit tror jag ;)

    Ha så fint i helgen.

    SvaraRadera
  11. Även om ni inte vill ha sladdisar har ni ju kunnat öva lite ;-)

    SvaraRadera
  12. Jobbigt när ens sociala media inte fungerar ;-)

    SvaraRadera
  13. Sladdar skall definitivt vara i fläta men min man fattar inte det heller...

    SvaraRadera
  14. usch, allt sådant där ska ju bara fungera
    Sv: ja, hur kan någon vilja välja ett sådant yrke
    kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?