QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 november 2012

Skoinlägg (haha så fyndigt!)

Från vänster; fötter på 51 år, 81 år och 92 år.
 
Till trots för att det var en eländig sommar i år, 
så fick jag iallafall gått några dagar med mina fina blingskor som också är så sköna.
 
Det började egentligen med att jag köpte ett par svarta till mig själv, och blev
så till den milda grad förnöjd, att jag köpte ett par till my DarlingMams också.
Så kom FavoritFastern på besök (tågluffandes som hon själv säger),
och blev alldeles betagen hon också. Så då var det ett par i posten till henne också.
 
Sen köpte jag ett par nya svarta att ha i reserv (jag gör så ibland med skor som
jag blir väldigt förtjust i). I somras kom dom alltså i en ljus färg med bling på,
ett must-have-köp var såklart ett måste.
 
Tidigare i höstas skickade jag också ett nytt par till FavoritFastern
för att ha i reserv. Eller ett par "till fint" som hon sa.
Och det bästa av allt är priset på dom; 700:- pix bara.
 
Det ÄR bra skor, det har FavoritFasterns fotterapeut sagt,
och dom är lätta att komma i.
 
Måtte det bli en bättre sommar nästa år!


21 kommentarer:

  1. Snygga. Alla är ni snygga, jättefina. Men tyvärr tror jag inte att det någonsin blir sommar igen, jag har tappat tron......men för skornas skull hoppas jag! Kramar

    SvaraRadera
  2. Spreke damer i flotte sko! Morsomt bilde!

    SvaraRadera
  3. Tur du skrev ålder på fötterna för det hade jag aldrig sett annars ;-)

    Snyggt skoinlägg ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt kort! Det bästa inlägg om skor jag läst på länge :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. A girl can never have to many shoes....Oavsett ålder !!

    SvaraRadera
  6. Härligt med finskor som är sköna. Det hör inte till vanligheterna.

    SvaraRadera
  7. Stämmer verkligen åldern på fötterna? Ser ju ut att tillhöra kalaspinglor i 30-årsåldern! Kram

    SvaraRadera
  8. Nästa sommar ska bli jättefin så att ni kan har era fina skor

    SvaraRadera
  9. Jättefina! Vart köpte du dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Norge, men märket är Rieker, så googla på det. Jag tror också att "Sköna Marie" har gjort en kopia.

      Radera
  10. Triss i skor!

    Dödskalletoppen är från Lindex, kostar 149kr

    Kramis

    SvaraRadera
  11. Jaaaag viiiill haaaaa. Mina hovar är svåra att hitta skor till och bling-bling skor kan jag ju glömma. Tur att Susjos ställde rätt fråga här ovan.

    SvaraRadera
  12. Ser fina ut. Jag ser fram emot den dagen när jag tycker 700 är billigt för ett par skor :-))

    SvaraRadera
  13. Jag är imponerad av hur man i "mogen ålder" kan ha så fina fötter fortfarande!!

    SvaraRadera
  14. ...skoinlägg...ok, nu fattade jag! :))))

    SvaraRadera
  15. Jag är stum av beundran över fyndigheten. Jag som just införskaffat inlägg och njuter av känslan av att gå någorlunda rätt.
    Däremot kan jag inte ha sådana där skor. Inte alls. Däremot hade vi en fin sommar så jag fick njuta av solen utan fina skor. Jag hade vanliga sandaler och de snygga foppatofflorna (not).

    Jag tycker ni har fina fötter alla tre. Och skorna ser finfina ut, nästa sommar tar ni igen årets dåliga sommar och då får ni ha dessa skor vareviga dag. Ni kommer att bli less helt enkelt.

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Tror du att jag skulle passa i dem? ;) Otroligt snygga fötter. Skulle jag gissat ålder hade jag tagit riktigt mycket fel. Jag ska berätta för frun i huset. Finns de att köpa i Sverige med? Förstår de i Norge att det alltid ska vara en av varje? En höger och en vänster? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte ett par i Ystad! I en av hälsobutikerna, den vid torget, tror jag.

      Radera
  17. Jag har också Rieker-skor. Fantastiskt sköna är de!

    SvaraRadera
  18. Hittade också ett par favoritsandaler som jag ville ha i fler färger. Hittade inga och det var nog lika bra. Har inte använt mina sandaler många gånger...blivit mest gummistövlar ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?