QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 november 2012

...och vi har VÄDER!

Det snöar här hos oss! Det har det gjort hela dagen. När jag var liten sa jag att det
"snögade". Jag har varit ute med bilen idag, skönt med fyrhjulsdrift. Jag vill nog aldrig mera ha en bil med driften på bara två hjul. Den tar sig fram ligger som en padda på vägen, och jag känner mig trygg i den.

Det är fint med det vita, det blir lite ljusare på så sätt :-)

8 kommentarer:

  1. Det snögar här också. Regntung snö. Här har det inte blivit ljusare. Nu är det becksvart.

    SvaraRadera
  2. Vill inte ha snög, vill inte ha regn, vill ha sol och varmt ;)

    SvaraRadera
  3. Här kör jag med sommarskor. Det har jag nog aldrig haft på mig den 27 november tidigare. Jag vill oxå ha snög. :)

    SvaraRadera
  4. Snögar säger de här ute i skärgården också :-)
    Jag vill INTE ha snö!

    SvaraRadera
  5. Vi har inte sett solen på två dagar så jag vill också ha lite snö som lyser upp!

    SvaraRadera
  6. Snö - har vi inte:)
    Inte fyrhjulsdrift heller, inte äns dubbdäck..hihi. de är ju sällan någon vinter att snacka om här.

    kramiz

    SvaraRadera
  7. Vill inte ha snö. Om jag fick välja.
    Och jag minns volvon med bakhjulsdrift och uppförsbacken som svängde från garaget. Usch.
    Och i dag har jag köpt tågbiljett just med tanke på hur det kan bli i mitten av dec.

    SvaraRadera
  8. Jag klarar mig utan snön och regnet och blåsten. Det får gärna vara varmt och behagligt för min del. Och ljust.

    SvaraRadera

Ja, och...?