QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 november 2012

Nya vyer

My DarlingMams är som bekant igång med sin nya laptop, och häromdagen skickade hon mig ett vackert vykort på mail. Det har jag aldrig gjort själv, så jag var både glad
och impad, något jag också sa till henne när vi pratade ihop per telefon senast.

"Jamen det är bara att gå in på den sajten och ladda ner", sa hon.

Det trodde jag aldrig att jag skulle få höra från henne!

8 kommentarer:

  1. Haha!! Viss är det härligt!

    SvaraRadera
  2. Min pappa läser visst Bloggar !! Trode jag inte..

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev impad. Skulle visa tvååringen en bild på min telefon. Försökte vara lite pedagogisk, men vips så kom det ett litet finger och bläddrade bland bilderna. Hon var fasiken bättre på det än vad jag är haha
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  4. Man ska aldrig ge upp. Ska förresten ringa en väninna, 80+, som nyligen skaffat sin första dator, och höra hur hon tycker det går...

    SvaraRadera
  5. Kikar in och önskar dig en underbar lördag. Kramen.

    SvaraRadera
  6. Min mormor fick ärva en av pappas datorer med ett oldnordiskt textprogram (det här var tidigt 1990 tal) och hon kämpade, det gick trögt men det gick. Tänk om hon hade fått prova på dagens datorer hon också.
    Det är så fantastiskt roligt när man blir överraskad som du blev av din kära mor!

    SvaraRadera
  7. Oj, och jag blir imponerad när min mamma kommer ihåg mitt telefonnummer!

    SvaraRadera

Ja, och...?