QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 november 2012

Lite slut i rutan

Igår bakade jag 78 bullar och sju valnötsbröd, så idag tänkte jag "vilodag", med möjligen lite mys/kos vid symaskinen. My ass! Så blev det inte alls - jag fick igång Maken på en liten pre-opprydding i inneförrådet (att det inte blev en skilsmässa!), och det drog med sig att det flyttades en bokhylla (hämskt att tömma) och en byrå. Sen skulle ju allt innehåll på plats igen. Och medan dom då var framdragna, så passade jag ju på att dammsuga där dom stått. Och då tänkte jag att egentligen behövde ju hela huset dammsugas, så då gjorde jag det.

Sen startade jag tvättmaskinen, och gick och plockade. Undrar hur mycket tid vi kvinnor lägger på detta plockande? För det är en del, det är jag övertygad om. Maken var en darling och gjorde rent i badrum och på gästtoaletten, så det slapp jag. Han var också gullig och lagade middag, så nu ska jag äntligen sätta mig vid symaskinen som en slags belöning på den här dagen. Och på tal om det sista - väldigt ofta när jag har en massa som ska göras, så gör jag allt det tråkiga först, så jag har det roliga till sist. Då är det ibland ofta så att då är det antingen inte mer tid kvar, eller så är jag för trött. Det är ju egentligen för bebbla dumt. Men jag tror inte jag är ensam om det; är jag det?

11 kommentarer:

  1. Antingen det, eller så drar det ut så länge att man VERKLIGEN hinner förbanna sig själv och sina så kallade "goda" idéer. Apropå ett inlägg jag skrev häromkvällen om att bädda rent i sängarna.

    SvaraRadera
  2. Men det var oproffsigt... Om man tänker ta en mysdag vid symaskinen ska man INTE börja med massa annat!

    SvaraRadera
  3. Lite som med mat, att äta det mindre goda först. Mycket dumt. Jag gör likadant.

    SvaraRadera
  4. Inte är du ensam om att prioritera baklänges... ;-)

    SvaraRadera
  5. Nä, jag väljer för det mesta bort det tråkiga. Det är inte heller bra. :)

    SvaraRadera
  6. Nästa gång lägger du lappar i en låda och lottar ordningen. Glöm inte att ha en annan färg på symaskinslappen. ;)

    SvaraRadera
  7. Hmm sådär gör jag också, allt det tråkiga först sen det roliga men då blir det sådär också att tiden tar slut eller orken...vilket som nu kommer först

    SvaraRadera
  8. Känner igen det där! När måstena är klara orkar man inte alltid belöningen... Lottdragningen tycker jag låter bra. Ett säkert kort ;-)

    SvaraRadera
  9. Gör likadant, börjar med det trista. Sen är det en ren bonus om jag orkar med det roliga :)

    SvaraRadera
  10. "Pre-opprydding" låter i alla fall roligare på norska. ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?