QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

04 november 2012

In da house again...

Igår startade jag vid 0715 från Skåneland, och var hemma hos Maken igen runt 1530.
Då hade jag gjort ett aldrig så litet shoppestopp i en sybehörsaffär på Frölunda Torg. Knallbra service och himlans bra sortiment.

På kvällen var vi bortbjudna till ett par bekanta till en god vän, det blev en urtrevlig kväll med god mat och god dricka, vi lät t o m bilen stå för ett par glas gott rödvin, mycket ovanligt för att vara oss. Så blev det en passe promenad idag för att hämta den.
Paret vi var hos hade en underbar lägenhet, och en stram, skön inredningsstil, jag gillade det verkligen! Många oväntade detaljer, så underbar motvikt mot så mycket annat på den fronten. Ett hem att vila sina sinnen i, helt enkelt. Maken och jag pratade om att vi ska försöka odla den kontakten lite mer, det är härliga människor med härlig humor, sådana måste man "spara" på.

Idag har jag mest slöat, men Maken har spikat lister. Imorrn rullar vardagen igång igen som vanligt med jobb, trim och annat. Snart adventstid, nu går det undan till jul. Jag vet iallafall en julklapp jag ska köpa, och några är redan färdiga.

Ni då? Läget?

8 kommentarer:

  1. Jotack, vi har varit på shopping med Yngsta idag, det var en mysig dag!

    SvaraRadera
  2. Allt bara bra, en slapparhelg har gått fort, eller sakta, asch jag vet inte, allt är bra i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Jo, vi sliter som små djur med ett visst företag. Pust.

    SvaraRadera
  4. Jodå, tackar som frågar, men julen skiter jag högaktningsfullt i :D

    Ha de gött!

    SvaraRadera
  5. Bra vänner är viktiga att sköta om.

    Här avslutas en slapp filmsöndag med tidigt sänggång...

    SvaraRadera
  6. Jag har gjort ingenting idag. Men advent siktar jag in mig på, då ska jag ha bakat och gjort godis. Hoppas jag. :-D

    SvaraRadera
  7. Jag har köpt julklappar, nu gäller det bara att komma ihåg var de är....

    SvaraRadera

Ja, och...?