QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 oktober 2012

Wien

Idag damp det ner ett vykort i låddan från älskade FavoritFastern på 92. Hon var i Wien i förra veckan och käkade bl a sachertorte på berömda Hotel Sacher. "Mycket gående, en del taxiåkande, mycket att se och mycket god mat" var omdömmet. Att hon sen fick stiga upp halv fyra för att komma iväg med det tidiga flyget hem var a piece of cake för en gammal nattsköterska, väl garvad i det gamet.

Har jag sagt att hon är en av mina förebilder, och att jag älskar henne?

10 kommentarer:

  1. Vilken imponerande krutkärring! :-)

    SvaraRadera
  2. Cool dam...hoppas jag kan vara en tiondel så pigg när jag når dit, då är jag nöjd.

    Ha så fint :)

    SvaraRadera
  3. Hon låter underbar och det märks att ni är släkt!

    SvaraRadera
  4. Jag säger som fru Fransson.
    Vilken krutkärring!!

    SvaraRadera
  5. Förstår att hon är en favorit!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att jag är lika pigg och alert som hon när jag blir gammla

    SvaraRadera
  7. DET var verkligen en dam med krut i!

    SvaraRadera
  8. Jag gillar henne trots att jag aldrig träffat henne! Tror ni är lika varandra!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Hon blev banne mig, min förebild också :)

    SvaraRadera

Ja, och...?