QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 oktober 2012

Och jag äter och äter....

Idag for vi, Moster och Faster, kusinsystrar, kusinsvåger, kusinbarn och allihopa mammor utom svågern då, (som enda tocken i dagens hönsgård) hit till Vismarlövs Bagarstuga och åt kakbuffe'. Gott kaffe också, och hela härligheten kostade 75 spänn
per skalle och då fick man äta tills man spy... så mycket man ville och orkade.
Alltihop hembakat förståss.

Skåningarna kan detta med att gotta/kose sig :-)

14 kommentarer:

  1. Oj, låter ju smarrigt om man inte räds kolhydrater ;)

    SvaraRadera
  2. Kakbufe'?? Det låter som ett ställe i min smak ;-)

    SvaraRadera
  3. Synd att ni inte väntade två veckor för då hade vi träffats där! Inte nog med att kakorna är goda, kristallkrona på toan också ;-)

    SvaraRadera
  4. Oh, jösses vilket paradis! Jag kommer INTE att klicka på länken - det blir mitt fördärv... ;)))
    Enjoy vårt vackra Skåneland!!

    SvaraRadera
  5. Stationen före himmelriket kan jag tänka mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om himmelriket ligger i Svedala (där Mellans flickvän bor) så är det sant!

      Radera
  6. Låter underbart!

    Njut på! :-)

    SvaraRadera
  7. Kakbuffé är riktigt, riktigt fantastiskt!

    SvaraRadera
  8. Kak och tårtbuffe är som att komma till himmelriket ! Därefter landar man i helvetet då man inser hur många ziljonrs kalorier man satt i sig ! Men det kan det vara värt !!
    Om en vecka då jag är på solsemester så ska jag äta Nutella fyllda munkar till frukost - så det så !!

    SvaraRadera
  9. Nämen! Detta underbara ställe ligger ju inte alls långt från Svedala! Måste fråga flicka S om hon har varit där. :)

    SvaraRadera

Ja, och...?