QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 oktober 2012

Nostalgi....

 
När tant Oslo var en ung,  söt och charmig böna som hängde
lite här och där på olika diskotek, hade hon bl a det här bandet
som ett av sina favoriter:
 
Ultravox.

För er småtassar som inte var födda då kan jag upplysa om att det var/är
ett band som spelar/spelade new wavemusik med bl a mycket syntar.
 
Nu har dom alltså gett ut ett nytt album (provlyssna här) efter mer 20 år,
och den cd:n har jag rätt och slätt spelat sönder i bilen, så Maken fick
bränna en ny kopia till mig. Med andra ord sketabra!
 
Igår spelade dom här i Oslo, och Maken och jag och var där tillsammans
med andra gamla fans utan hår som också var gråhåriga.
 
Och gutta levererte! Fyyy flate for et trykk!
Det gick rätt in i medulla oblongata, och t o m Maken som är en
försiktig herre, sågs vicka lite på vänstra knäet!
 
Ett sjujäkla tryck i drygt två timmar av herrar i 60-årsåldern,
mmm....imponerade....
 
Har du en gång diggat dem så se till att få med dig konserten,
du kommer inte att bli besviken!

12 kommentarer:

  1. Jag minns namnet, men jag minns inte musiken! Kul med härlig konsert. Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha, vilken grej!!
    Läckert o gå på gamla godingar o digga lös en stund c",)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att återuppleva gamla idoler!

    SvaraRadera
  4. Kan nu inte riktigt påstå att jag känner till dom herrarna på namnet, men dom sitter säkert in i något av mina många rullband som jag har spsrat och som jag spelar ibland...

    Kul med gammal musik, och allt som jag spelade in från tio i topp och radio Luxemburg...

    Kul att ni hade en kul kväll...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  5. ...dancing.... with tears in my eyes... yey, jeg husker da Ultravox! Skulle gjerne sett dem!

    SvaraRadera
  6. Mycket bra musik som kom/kommer från Ultravox! Lyssnade mycket på dom på 80-talet.
    Midge Ure är en bra sångare.
    Minns en låt som heter Vienna som jag gillade och så Tears in my eyes förståss.
    Ville också se dem i Oslo men tiden räckte inte till.
    Bra att ni uppskattade konserten.

    SvaraRadera
  7. Kjekt med konsert! Og dei gamle er eldst :)

    SvaraRadera
  8. Minns också namnet men kommer inte håg så mycket av musiken! Så gaggig är jag ;-)

    SvaraRadera
  9. Visst är det häftigt att gå på konsert och uppleva gamla minnen, man glömmer bort att man har blivit gammal för en stund. Dessutom då de flesta är i ens egen ålder så vågar man ju släppa loss. Jag kommer ihåg Ultravox men de var väl inte mina främsta favoriter.

    SvaraRadera
  10. Jag gillade Ultravox som ung.

    SvaraRadera
  11. Härligt med en bra konsert! Var lite sugen att se dem, men så blev det inte... Kanske om de kommer om ett tag igen?

    Kram

    SvaraRadera
  12. Oj, vad roligt! Så fort jag får möjlighet går jag på konsert och ser mina gamla favoriter. Såg The Searchers nyss, rösterna var bekanta men inte utseendet...det hade förändrats ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?