QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 oktober 2012

Mööö....

När Sonen var en superfärsking så skrek han som en gal, framför allt på kväll/natt. Helsesøster föreslog att jag skulle skippa mjölk och mjölkprodukter ett tag, för att se
om det kunde hjälpa. Det gjorde det faen icke, han gol som en skållad råtta ändå.

Men jag kom av mig på detta med att dricka mjölk, och så är det fortfarande, jag
kom liksom aldrig igång igen. Men jag använder mjölk i matlagningen och äter mjölk-
produkter, så nån fara för kalciumbrist och därmed benskörhet finnes icke.
Ett glas mjölk smakar mig inte längre, det är rätt och slätt inte gott, inte ens till nybakade bullar! Och då är det illa......

Kan det vara de norske kuene tro?
Måste testa svensk kumelk nästa gång jag är i fosterlandet......jag återkommer.

17 kommentarer:

  1. Jag drack alltid mjölk förr till maten till allt :)
    Måste börja med det igen, för jag tycker det är gott :)

    SvaraRadera
  2. Jag drack mjölk idag till maten! Det är gott! Men jag gör det sällan!

    SvaraRadera
  3. Nänänä!
    De norske kuene gir den beste melken!
    Den der diagnosen kan du legge ner ;)

    SvaraRadera
  4. Till peppar kakor och kaffe intager jag denna vita dryck men aldrig annars.. Även kalvar slutar dia ju ! ;)

    SvaraRadera
  5. Säger kossorna mööö i norge? Eller är det skånska? I sverige säger dom muu. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. MØØØØØ.....sier kuene i Nårje!

      Radera
    2. Med stora bokstäver också, högljudda kräk i Norge. :P

      Radera
  6. Norska kor spelar inte i samma register ;-)

    SvaraRadera
  7. Mjölk är inte gott - jag tror att du har utvecklat din smak. Själv dricker jag bara mjölk i oboy (väldigt vuxet)

    SvaraRadera
  8. Jo förresten jag dricker mjölk till kroppkakor men det beror mest på att inget annat passar

    SvaraRadera
  9. Jag badade gärna i mjölk förr, nu blir det i kaffet, till nybakade bullar och makens tigerkaka.

    SvaraRadera
  10. Enda gången det är gott med mjölk är när jag får ha det i kaffet! Säkert 25 år sen jag drack ett glas mjölk.

    SvaraRadera
  11. Jag dricker mjölk väldigt sällan. Jag minns att jag tyckte om en sort som hette skummet då jag jobbade i Norge. Finns den kvar? Jag äte

    SvaraRadera
  12. Jag var inte klar...
    Jag äter ost, kalktabletter och har mjölk i kaffet.

    SvaraRadera
  13. Den laktosfria mjölken i Sverige är kanongod! Dricker den inte för att jag måste, utan bara för att jag älskar den!

    SvaraRadera

Ja, och...?