QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

27 oktober 2012

Min svunna ungdom?

Jag har svårt att glömma känslan på Ultravox-konserten förra söndagen, har t o m varit inne och kollat deras turnèplan.....är det för sent att debutera som groupie när man passerat 50? Och vad innebär det egentligen att vara en groupie? Vet ni det?

Jag googlade det och herreguden!!?! "a person who seeks emotional and sexual intimacy with a musician or other celebrity or public figure". Alltså; det vill jag ju inte!

Kan man inte bara få vara lite prøvegroupie utan det där?
Jag vill ju bara höra dom igen?

11 kommentarer:

  1. Det vill jag också vara. Provgroupie! Utan extra allt.

    Maken är lite orolig för det i sommar. Han sa ju att han skulle hämta mig, men han är iväg på cykeltävling så han kommer inta ha någon koll alls... Jag, en kusin och en gemensam kompis ska se Kiss. Vi ska dessutom stå i "Golden circle" precis framför scenen. Tre tanter 50+ som står och headbangar. Kanske måste låta håret växa, eller skaffa peruk! ;-)

    SvaraRadera
  2. Det kan vel ikke være for seint? Nytt for meg at det var noe emosjonell intimitet, trodde det dreide seg mest om den andre typen intimitet.

    SvaraRadera
  3. Man kan vara ett hängivet fan och hänga med på turnen, man behöver ju inte vara groupi! För sent är det inte!

    SvaraRadera
  4. Finns det sådant ännu, trodde det hörde till 80-talets glada dagar..haha

    SvaraRadera
  5. WannabeGroupie kan du väl va i alla fall?

    SvaraRadera
  6. Deltidsgroupi går nog bra...

    SvaraRadera
  7. Tur att jag inte läste det där för sex år sedan. Jag frågade mannen vad han jobbade med när han studerade. Han svarade croupier och jag hörde groupie. Ok, tänkte jag då...

    SvaraRadera
  8. Har varit på varenda konsert Fogerty gjort i Sverige de senaste 10 åren...nästan lite stalkervarning på det ;)

    SvaraRadera
  9. Kikar in och skickar lite söndagskramar

    SvaraRadera
  10. Fast det är jättekul att vara groupie! Man få gå före i kön, hänga backstage, äta gratis och åka i fräna turnébussen!
    Förvisso är jag ju gift med min musiker - men ändå! ;)

    SvaraRadera
  11. Åk! Själv ser jag alla konserter jag kan med Lundell. Och har gjort så sedan jag var 15 år. Men jag har inte legat med honom. Och kommer inte göra det heller.

    SvaraRadera

Ja, och...?