QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 oktober 2012

Klipperi

Maken och jag brukar klippa varandra lite när det behövs. Men när jag ber honom om att ta 1 cm, så tar han alltid mer (knäppskallen). Sist det hände (i förra veckan) var hårtussen i vasken faen 3(!) cm! Då morrade jag. "Jamen det var ju bara precis där!" säger Maken.

Helvete!

Nästa gång han ska ha sin piggsveis justerad ska jag faen ta och köra maskinen helt ner i skalpen och när han protesterar ska jag bara svara: "jamen det var ju bara precis där!" Lär han sig något då tro???

Ikväll var bästaste kompisväninnan (tillika frisör) inom här, och jag berättade om ovanstående för henne. Hon vek sig och sa sen: "såg du förresten Solsidan igår?" Och så började hon prata om dom där galna paren i den serien. Och då var jag ju tvungen att fråga varför hon helt plötsligt kom att tänka på solsidan bara för att jag berättade lite om det äktenskapliga livet med Maken?

Och människan bryter ut i ett flatgarv som jag bara var tvungen att haka på, svar nog spør du meg....

12 kommentarer:

  1. Frugan skulle klippa sin grabb med trimmern, efteråt upptäckte hon att hon missat en liten bit, drog igång trimmern igen..ooops..plastbiten som ställde in längden var borta och det blev till sist att raka av allt på hans huvud, det var vintern förra året, han fick gå med mössa efter det för att inte frysa ihjäl :)

    Ha de gött.

    (Solsidan var bra igår)

    SvaraRadera
  2. Kör alltid Makens huvud med maskinen, utan distans!

    SvaraRadera
  3. Trimmade sonens hår förra året och det var super snyggt och så tyckte jag att jag skulle prova den sneda kammen för sidorna och ja jag skulle inte ha gjort det blev tvungen att raka av allt ist. :(

    SvaraRadera
  4. Kjære deg, det finnes da ordentlige frisører i området. :-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha, ja det låter ju lite solsidan över det hela :-) Hur ser du ut i håret nu då?! Kram

    SvaraRadera
  6. Du får väl säga 3 millimeter nästa gång.....jag tror du är fin i alla fall!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Solsidan vet jag inte om ni liknar?
    Tycker mest att det är ganska rart att ni pysslar om varandra...

    SvaraRadera
  8. Jag klipper maken, aldrig att jag skulle låta honom klippa mig. Jag kapar en dm nån gång själv.

    SvaraRadera
  9. Jag klipper barnen, men får inte köra med maskinen på makens huvud - det har blivit fel lite för många gånger :/

    SvaraRadera
  10. Godmorgon.
    Så härligt det är att kunna skratta hjärtligt, som vi gjorde.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  11. Jag skulle klippa min son en gång och jag använde mig av en trimmer. Det har alltid gått bra men denna gången så glömde jag att sätta på den som gör att man inte skalar av allt hår på huvudet. Det slutade med att han fick en racerbana bak i nacken och upp....oppsss....

    SvaraRadera
  12. Jag klippte min ex-man bara några veckor efter skilsmässan och han skulle ut på krogen för första gången som singel.
    Av nån anledning slant jag med apparaten och rakade en stor fläck i skalpen på honom (och det var inte en medveten handling!) Tur som var kunde vi skratta åt det båda två!

    SvaraRadera

Ja, och...?