QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

10 oktober 2012

Hallen

Nu närmar det sig slutet på renoveringen av hallen i andra våningen, och det
känns verkligen bra för nu har jag klivit över diverse lister i snart två månader.
Listerna var så långa att vi fick ta in dem via fönstret i andra våningen.
Maken stod nere på terrassen och langade upp dem till mig som stod och
tog emot. Inte har det gått att stänga dörren varken till det andra sovrummet 
eller det minsta rummet, där hallmöblerna dessutom har stått lagrade på halvfjers.
    
Så förra helgen hotade jag honom till livet och tvingade honom att göra
färdigt det mesta. Nu har jag fått DarlingMams' vackra sekretär på plats,
och nya Billy från IKEA står också i givakt. I nästa vecka ska också jag
beställa den underbara lampan "Nightfly".
 
Åhh, det ska bli så skönt att få det färdigt!
 

10 kommentarer:

  1. Nightfly var inte helt fel såg jag :-)

    SvaraRadera
  2. Å pusse opp er ein prøvelse!
    Bra ting er på plass, for snart er det jul....

    SvaraRadera
  3. Som du ska njuta sen när det är färdigt!

    SvaraRadera
  4. Det är dags att ta itu med saker här också, det är ju så skönt när det är klart!

    SvaraRadera
  5. Jisses så snygg lampan är. PRIS???????

    SvaraRadera
  6. Den lampan är otroligt fin!

    SvaraRadera
  7. Å va kul att göra om hemma! Lampan är apsnygg, klart läckrast hittills. Lägg gärna upp bilder på din fina hall sen så jag får dreggla lite :)

    SvaraRadera

Ja, och...?