QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

30 september 2012

Venne-fika

Idag har vi varit på kaffeslabberas hos ett av paren i Skagen-gänget, alltid lika kul att ses! Vi fick vaniljglass med rårörda lingon/tyttebær till, vem kunde tro att det skulle
vara så in i hoppsan gott som det faktiskt var; testa!

Sen satt vi och försökte hitta en helg innan jul när vi alla kunde ta en tur till det som ska bli Oslos första saluhall, men det var bara inte möjligt, alla är redan så uppbundna innan jul och vi är bara i månadsskiftet september/oktober! Otroligt egentligen.....
men kanske på nyåret en gång?

När vi sen skulle gå fick jag en komplimang av en av herrarna att jag var så fint klädd:

"Oi!" sa jag, "det säger aldrig min man!" (det är faktiskt väldigt sällan, men igår köpte
han blommor till mig; Maken alltså, inte han herren).

"Nähä?" sa han herren, och jag fortsatte: "jag tror han gillar mig bäst utan kläder!"

Då frustade han herren till lite klentroget och skrattade sedan överraskat. Fast vid det
här laget borde han ju vara van vid att det kommer oväntade kommentarer från det
här hållet.....

8 kommentarer:

  1. Ha ha ja de var bra sagt :)

    SvaraRadera
  2. Och du talade säkert sanning! :-))
    Rårörda tranbär är också gott med glass.
    Jag mådde illa av att ha ätit princessen - var ju ett tag sen....

    SvaraRadera
  3. Kära Oslo-skånskan, jag insöp miljör för dig också!

    SvaraRadera
  4. att samla ihop folk är bland det svåraste som finns, särskilt när som vi vår släkt, det finns sjuksköterskor, och annat löst folk med jour på helgerna, vi lyckades faktist hitta en helg, tyvärr var jag ju upptagen då men ibland får man offra sig för släkten

    SvaraRadera

Ja, och...?