QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

22 september 2012

Topplockskok

Nu är jag faen rasande igen! Vad i hela hefflette är det med postverken??!
Nu är det den norska posten som är igång!

För några veckor sen hade en väninna födelsedag, och jag skulle skicka en present
till henne. Eftersom jag inte hade en susning om riktig porto, så gick jag till vårt
närmaste "post i butikk" för att få iväg det. Snubben i luckan vägde och frankerade
och jag betalade. Så långt allt väl.

Men idag damp det ner en räkning på att paketen var för lågt frankerad, och därmed klipper norska posten till med en restporto på 10 kronor samt en expeditionskostnad på 59 spänn!!! Oh hello!! Vem tror ni höll på gå av skaftet här hemma???!? Jag satte mig bums ner och skrev en ilsken mail hållen i mycket skarpa ordalag om vad jag tyckte om att jag skulle betala för en tabbe som deras egna representanter/ombud faktiskt hade gjort! Maken fick läsa igenom den (kolla rättstavning på norskan) och han sa att den var ju väldigt krass......jaha? Och vad skulle den annars vara??! Fy faen, jag kommer säkert att få betala den, för hur ska jag kunna bevisa det jag säger? Härefter ska det tamejfaen sparas vartenda förbenade j***a sketna kvitto på minsta lilla plutteportoköp!

Och gissa vem som ska prata med post i butikk' sin representant på köpstället på måndag? Jepp, det ska denne; då med de verbala boxhandskarna på!


Vad faen hände med min lugna innemyslördag??   *fræææs*

9 kommentarer:

  1. Ja bara ge henne en rejäl boxningsmatch :)

    SvaraRadera
  2. Bra där! Du kommer säkert att få ett frimärkshäfte som plåster på såren

    SvaraRadera
  3. Hej !
    Tack för besöket på min blogg . Du undrade om jag gungar i min gungstol ........måste nog erkänna att : nej det gör jag inte . Den är inte så bekväm . Man får en känsla att tippa bakåt , den har säkert varit i bättre form förr . Men jag tycker den är vacker att titta på .
    Oj , vilket tjorv med posten där du bor !! Förstår att du blir irriterad !
    Ha en fin lördagskväll
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  4. Kul att du tittade in till mig!
    Tack för din kommentar :)
    Tråkigt med strul på posten...urdåligt av dom tycker jag.
    Välkommen tillbaka till mig
    Ha en fortsatt fin helg
    /Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Kanske en ny affärsidé för att få in mer pengar...

    SvaraRadera
  6. Posten går verkligen från klarhet till klarhet! Hoppas du röt till riktigt ordentligt.

    SvaraRadera
  7. Väntar med spänning på uppföljningen!

    SvaraRadera

Ja, och...?