QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

19 september 2012

Pensionärsbio

Idag har jag varit på bio mitt på dagen. Helt själv. Jag fick en numrerad biljett, men inte var det nån gubbe vid ingången som ville riva av den. Nähä, tänkte jag och klev in ändå.
I biosalongen satt den en enda människa, och hon satt såklart på min plats. Eftersom jag var lite tidig och inte visste om det var många fler som skulle se den, så fick jag ju be henne flytta sig. Men det blev bara hon och jag och jag kände mig som en annan bandit som körde bort henne, jag kunde ju bara tagit en annan plats.


Filmen jag såg heter "Kon-Tiki" den är norsk, och jag tyckte den var himla bra.
Men så är jag ju också lite svag för huvudrollsinnehavaren Pål Sverre Hagen.....
Fyyy søren for en goding, spana in den blicken alltså!

12 kommentarer:

  1. Coolt att bara gå på bio sådär... helt ensam :)

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte varit på bio mitt på ljusa dagen.
    Dags att prova kanske... ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha nä så fånigt att köra bort henne :-) Men vad är oddsen för att hon skulle sätta sig just på DIN plats? :-) Kram

    SvaraRadera
  4. När min mellersta son gick i lågstadiet så läste de om Kontiki i skolan och han blev oerhört fascinerad och pratade mycket om den hemma. Finns filmen textad på svenska tror du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte, men den måste ju komma på dvd eller blue-ray så småningom, och då brukar man ju kunna välja texten på önskat språk...

      Radera
  5. Hahaha förresten för att du bad den andra biobesökaren flytta på sig! Jag hade gjort likadant och känt mig väldigt dum.

    SvaraRadera
  6. Jag läste boken när jag gick i skolan (och gillade den). Blängde den andra biobesökaren på dig när hon gick?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pep iväg först, så jag vet inte.

      Radera
  7. Han var söt han... Ehhh.. Jag menar tror att jag också ska gå på bio själv någon gång faktiskt.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Helt rätt, står det ett nr på biljetten så gör det ju det! Folk kan inte bara gå och sätta sig vart som helst.

    SvaraRadera
  9. Håller med Victoria, någ dj-a ordning får det ju lov att vara ;)

    SvaraRadera
  10. Ja vem skulle inte vilja vila ögonen på honom i ett par timmar....

    SvaraRadera

Ja, och...?