QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 september 2012

Nehepp!

Nu när vi har avhandlat sådana tråkiga saker som posten o sånt,
så får vi ta fatt på det verkligt viktiga här i livet!

Sånt här till exempel:


Det är verkligen viktigt alltså!

De sto å skreik etter meg når jeg var i Strömstad
för att hämta våra nya röda fronter till badrummet.
Och jag tänkte: "what the heck??!"
och klippte förståss till, inne på det röda temat som jag ändå var.

Hur som helst så halkade jag in i en jättetrevlig dialog
med expeditrisan om just skor och lustigt nog filmer.
Det var hon som började med att nämna "Pretty Woman"
den kunde hon se hur många gånger som helst,
och det var jag enig i. Sen fortsatte hon med "Dirty Dancing"
men den kommer jag inte ens ihåg (har dock sett den),
det enda jag vet är att Patrick Swayze spelar i den.

Då kontrade jag med "Fyra bröllop och en gravfärd",
mest för att jag gillar Andie McDonald och att jag gillar den
där irländska dialekten som den ene killen har.

Men åhh.....mina fina skor!
Det var dom jag gick in häromdan när jag städade :-)


10 kommentarer:

  1. Ja nog stönar man alltid när man ser dom där snygga pjucken, och som städskor attans va fiiint :))

    SvaraRadera
  2. Supersnygga! Brukar också gå in mina skor när jag städar. Har välan fått någon konstig blick när jag fått oväntat besök.. :)

    SvaraRadera
  3. Sketasnygga säg norrländskan !!

    SvaraRadera
  4. Jaaa, och så lite härlig tweed till det....snyggt!

    SvaraRadera
  5. Jättesnygga skor och jag gillar oxå 4 bröllop och en begravning - speciellt pratet om "pingis" under bordet

    SvaraRadera
  6. Du slog till bra när du slog till på dom. Snygga!
    Och du- kram.

    SvaraRadera
  7. Riktigt snygga! Trodde jag var lite udda som gick in nya skor när jag städar. Ser nu att det är fler, härligt! Ett helt normalt beteende alltså ;)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar den filmen på grund av den där dikten som han läser till begravningen. Jag gråter floder varenda gång.

    Och du - snygga skor!!

    SvaraRadera

Ja, och...?