QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

02 september 2012

Maken far och flyger

Då har Maken returnerat från Indien igen, jag hämtade honom på flygplatsen igår.
På vägen tillbaka var han inom Linz. Allt jobbrelaterat. Elva flighter på en vecka är ju imponerande, och förhoppningsvis en del poäng också. Förkylningen från helvete som han hade med sig då han for, hade han också med sig tillbaka. Den som spar han har.
Jag hade bett honom se efter nån indiska tunikor i rött, och preciserat att det skulle
vara en varm röd färg. Han lyckades över förväntan; se här så fina!


Själv hade han handlat skjortor igen, flera stycken. "Låt mig gissa" sa jag, "i blått?"
"Nä, en är lite grön" sa han. När vi kom hem visade han stolt fram sina kap. Alla är randiga i blått, sånär som på två som är vita och svarta i ränderna. En är t om svagt rutig, mycket vågat för att vara honom. Men den gröna då? Nix, den är grå!!!

9 kommentarer:

  1. Funderar på hur jag ska kunna nästla mig in i din familj så att jag också kan beställa tunikor från Indien. Fast nu när jag skriver detta kom jag på att min bror ofta reser till Indien i jobbresor. Så i stället för att köpa fuskmärkesgrejer kunde han ju faktiskt köpa en tunika eller två. Fast jag litar inte riktigt på hans smak..

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina!! Bra jobbat maken! :)

    SvaraRadera
  3. Snygga tunikor han hittade till dig, imponerad!!
    Började på samma bokstav i allafall, grå :)

    SvaraRadera
  4. Det är inte så lätt det där med färger. Det finns så många och blått är ett säkert kort.

    SvaraRadera
  5. Fina tunikor iallafall! Färgkunniga män, finns det ens?

    SvaraRadera
  6. Jättefina tunikor och du kommer vara så vacker i dem! Vacker är du alltid, men de där är ju helt i rätta färger.

    Underbara man att förnya sig. :-D

    SvaraRadera
  7. Han lyckades i alla fall med dina tunikor, de ser jättefina ut :-) Kram

    SvaraRadera
  8. färgblind kanske? Nej med tanke på att han lyckades med dina fina tunikor så är det nog bara lite feghet

    SvaraRadera
  9. Han lyckades då verkligen med färgerna till dig, snyyygt!

    SvaraRadera

Ja, och...?