QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 september 2012

Fräsigt

När jag kom hem med de nya fina röda fronterna föreslog jag
för Maken att vi (han) kanske kunde skruva upp dom i helgen?

"Va'?" sa Maken förvånat, och fortsatte: 
"jag trodde vi skulle ha dom när vi tröttnade på dom gråa?"
"Då är jag trött på dom gråa nu!" sa jag, "skruva!"
(se innan)

Klicka på bilden!

"Du hade aldrig gått med på att köpa rött från början!"
sa jag när han höll på.
"Jo-ho-ho-o-då!" sa han, "men du vill inte det!"
Pöh! Typiskt män att skylla ifrån sig.....

Nu sitter dom där iallafall, väldans flådigt blev det, tycker jag.

25 kommentarer:

  1. Mycket snyggare än förut!!! (Men det var snygg då med)

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggare än grått. En färgklick :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! En färgklick satt inte fel.

    SvaraRadera
  4. Fint! Och typiskt män. Säger jag.

    SvaraRadera
  5. Jaa, det blev jättesnyggt!
    Ha en fin ny vecka!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Det blev jättetjusigt, nu får du skaffa nya handdukar oxå, ton i ton

    SvaraRadera
  7. Jag har redan röda handdukar :-)

    SvaraRadera
  8. Tjusigt! Män skall alltid skylla i från sig!

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Glatt med rött :)

    Sv: Japp! Går att förhandsbeställa på nätet :)

    SvaraRadera
  10. Hej. Fint blev det! Står i badrumsrenoverings startgroparna.

    SvaraRadera
  11. Blev kanon, behövs lite färgklickar i vardagen. Röda luckor är ett bra exempel på det :)

    SvaraRadera
  12. Gott med färg och en glad sådan!
    Kramar

    SvaraRadera

Ja, och...?