QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

07 september 2012

En underbar sensommardag

Fridag.
Frukost/tidig lunch med två goda väninnor i Oslo.
Två timmar i otvunget sällskap,
så värdefullt.
Planlägger hyttetur, och gläder oss.

Kör hem, ena väninnan sitter på.
Ber mig med in på kaffe.
(min mage vill inte ha kaffe)
"Kom in ändå!"

Hon bjuder mig på ett päron direkt från fruktträdets gren.
"Vilket ska jag ta?"
(dum fråga kanske)
"Ta det du vill!"

Vi sitter i varsin solstol,
njuter våra päron
och pratar om livet, vardagen, allt.

Så värdefullt.
Jeg er så heldig......

18 kommentarer:

  1. Låter hur skönt som helst!

    SvaraRadera
  2. Så härligt det lät :-) Kram

    SvaraRadera
  3. En sådan himla skön dag kan man få mycket kraft och lust ifrån! HÄRLIGT ♥

    SvaraRadera
  4. och hur stavar jag? Men den kloke inser att det smitit in ett y för mycket

    SvaraRadera
  5. Det behövs sällan mer än god vänskap för att livet ska vara gott

    SvaraRadera
  6. Hej

    Så skönt och mysigt det verkade vara.

    SvaraRadera
  7. Ah, en perfekt dag. Sånne lykkeøyeblikk skal nytes og det virker det som du gjorde til gangs :)

    SvaraRadera

Ja, och...?