QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

11 september 2012

En kroppslighet

Att bli en äldre tant har i mitt tillfälle bl a inneburit att jag har en kisseblåsakapacitet på størrelse med en ert. Det betyder att känner jag att jag måste på toan, så är det bråttom att hitta en toa! Och fast jag är snittad och därmed aldrig har fött barn den normala vägen så har tyngdlagen gjort sitt, och därför kör jag mina kniiiipsesjoner precis som socialstyrelsen/helsedirektoratet säger att man ska.

Så idag; jeg måtte på toa på köpcentret, sätter direkt kursen mot toan, ner med brallan, rumpen nästan nere på ringen....... ringer telefonen! Svenskt nummer;  "mina röda fronter!" tänker jag. Och kniper sakran när jag svarar. Jojomen, fronterna är kommet, bara att hämta!

Det kan jag säga att det krävdes en helt überjeflig monsterknipinsats för att  killen i andra änden inte skulle fatta att jag satt på toan och skulle till och skvala.....

17 kommentarer:

  1. Hahaha! Visst är livet underbart. Grattis! Inte alla som skulle klara det du gjorde utan att avslöja sig.

    SvaraRadera
  2. Haha !! Nöden har ingen lag - så är det bara !

    SvaraRadera
  3. :-))
    Nu vill jag, 1; se de röda fonterna, 2; veta vad maken sa när de ko hem ;-)

    SvaraRadera
  4. hahaha, härligt knipet! :)

    SvaraRadera
  5. Haha underbart :)

    Kram

    Sv: Tack snälla du. Jo ibland så spelar det ingen roll vad det kostar.

    SvaraRadera
  6. Hahaha.... I nödfall har jag flyttat mig lite och kissat på kanten. Då skvalar det inte. Men jag vet precis vad du menar. Kissnödig nu betyder NU!!!

    SvaraRadera
  7. Där knep du verkligen till rejält :D I värsta fall hade du fått säga att du stod och diskade...

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha, ja der fikk du igjen for din iver med knipeøvelsene.

    SvaraRadera
  9. Känner igen det där. Jo jo. Ser fram emot bilderna.

    Ja på fonterna alltså.

    SvaraRadera
  10. Hahaha, då var det bra att du har gjort dina knipövningar ;D

    SvaraRadera
  11. Känner igen det där. När Mannen sitter på dass och mobilen ringer. Jag hämtar och lämnar den i hans hand. Det sista han säger innan han svarar; lämna dörren öppen så att det inte ekar och de hör att jag sitter på toaletten...

    Iiiiuuuh!

    SvaraRadera
  12. Haha,jadu,det är inte kul när mobilen ringer madan man sitter på dass.....

    SvaraRadera
  13. Annars går det ju faktiskt att låta bli att svara. ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?