QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

24 september 2012

Det löser sig sa han som sket i vasken

Lippe har väntat i spänning, och kanske flera med henne på uppföljningen av
posteländet, det norska den här gången; nu är det färdigt. Något svar på min krassa
mail till postens kundesenter har jag inte fått, men chefen(?) på "post i butikk"
(jag var vänlig men meget bestämd) sa så elegant; "den här räkningen tar jag hand om,
bara glöm den du!"

Så det har jag gjort. 


Men Maken däremot!!! Som gick runt här i helgen och retade mig genom att
snerre/morra långt ner i strupen samtidigt som han spärrade ut fingrarna som
tassar med klor på, allt medan han flinade  styggt när jag glodde olmt på honom;
det har jag inte glömt! Han får inte sova hemma i natt. Basta.

12 kommentarer:

  1. Men det var ju bra! Ge mig hans adress - jag har också en och annan räkning han kan få betala, han verkar ju gilla det ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Vad bra att det löste sig!

    SvaraRadera
  3. men bra att det löste sig!

    SvaraRadera
  4. haha - han kommer aldrig att våga reta dig igen

    SvaraRadera
  5. Ska han i butiken ta hand om Mannen också kanske? Och vilken bra ide någon fick! Kan vi också skicka räkningar och uttjänta män dit? Bra att du fick rätt och släpp in mannen på småtimmarna åtminstone för här var det frost i morse och det är läskigt kallt!

    SvaraRadera
  6. Ha ha...ja det ordspråket har väl inte kommit till för intet!
    Lite nyfiken bara....var sov mannen inatt?;)

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. :-)) Lippe sa det! ;-)
    Se till att maken får sova i närheten av en TV i alla fall, Formel 1 säsongen är inte riktigt slut ännu.

    SvaraRadera
  8. Inte mer än rätt att butrikschefen tog hand om räkningen! Är också lite nyfiken var din make fick sova ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Han sov på hotell inatt, skulle på tjänsteresa, så det passade ju bra!

      Radera

Ja, och...?