QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 september 2012

Cho San

Nu önskar jag att ni går sisådär 35 år tillbaka i tiden, dvs ni som var födda då,
ni andra kan ju bara läsa detta som nåt kul från stenåldern när Tant Oslo var ung.

Detta var på den tiden man var ung och galen, och ständigt hade ögonen öppna för
eventuella 10-poängare av det motsatta könet. Jag hade visserligen fast följe
(som det hette på den tiden), men blind för omvärlden var jag ju rakt inte.
Och inte var jag oansvarig iheller, jag käkade p-piller.

En håltimme var jag och en av mina bästa väninnor på Åhléns, och det bar sig
inte bättre än att hon fick syn på en ny typ kondomer som tydligen skulle
skänka mer njutning för det motsatta könet genom att vara tunn
(och ändå stark och pålitlig; må vite!)

Då hojtar hon glatt till mig över hela avdelningen:

"Kolla här O......! (fruoslo): Tjo-san???! Nu begär dom att man ska ha roligt också!!!"

Nu har den tydligen bytt namn också

23 kommentarer:

  1. Fniss...och Mamba, kondomen som kramas, m.fl...

    SvaraRadera
  2. :-)
    Själv gick jag och barnens far, låååångt innan barnen kom till, gemensamt för att köpa kondomer och jag sa till expediten: "vi tar de där attjo"
    Gissa om mina barns far rodnade.

    SvaraRadera
  3. Ha ha, jag minns dem och undrade alltid hur de knottriga egentligen var....?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har aldrig testat dom, så jag vet inte...

      Radera
    2. Det var Näcken som var knottriga :)

      Radera
  4. hahahah och älskar singelmammans kommentar!

    SvaraRadera
  5. Det fanns en ramsa om kådisar jag försöker komma på.... Hmmmm....

    Tjosan sa Näcken visst e Mamba en Profil (tror det var så)

    SvaraRadera
  6. Hahahaha! Kondomhistorier er alltid morsomme :)

    SvaraRadera
  7. Jag har gett en oanvänd Cho-San i dricks till en taxichaufför.

    SvaraRadera
  8. När jag var liten trodde jag att det var tuggummi i de paketen. Det tog ett bra tag innan jag fattade att det var kondomer

    SvaraRadera
  9. Att som ung tjej stå i en kiosk, in those days, och en man kommer till luckan och säger Tjosan. Vad gör man då? Man vinkar till lite glatt och säger Tjosan tillbaka, och fattar inte varför mannen blir sur? True story

    SvaraRadera
  10. Hahaha, hoppas att hon fick ha roligt också!
    Minns när de första inhandlades. Kommer inte ihåg märket. Jag och min dåvarande pojkvän åkte flera mil till en bensinstation där ingen kände igen oss.

    SvaraRadera
  11. Jag minns Tjo-san efter att nyfiket spanat in min mosters badrumskåp i början på 80-talet.
    Dom hade även Black Jack...

    SvaraRadera
  12. Hahahah, Cho San kommer jag ihåg.

    SvaraRadera
  13. Klart man kommer ihåg Cho San. Och Black Jack. Och Näcken. Och Mamba. Och de där med lukt och smak, hahaha.

    SvaraRadera
  14. "Have fun feel free" var också en ramsa grundad på olika märken...

    SvaraRadera

Ja, och...?