QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

03 september 2012

Att hugga det rätta ögonblicket

Jag är som bekant gift med en försiktig man, det torde alla veta som hängt här en stund. Och dom som hängde här i början på året har också fått med sig att vi efter sju svåra år äntligen fått renoverat vårt badrum. Och eftersom vi räknar med att leva med detta nya badrum i 20 år framåt, så sejfade vi vad det gällde färger och gick för vitt och grått och lite bling i golvet. "Jadå" tänkte vi, "vi kan ha spänstiga färger på handdukarna istället!"

Nu har jag precis suttit och beställt RÖDA fronter till underskåpen, det ska väl bli smashing! (jag hade aldrig fått honom med på att beställa röda från början, då hade han fått dåndimpen de luxe)

Igår tog jag honom nämligen på överraskningsmomentet när han satt och glodde
på Formel 1. Då är han bara tilstede med ett halvt öra vad det gäller det jag säger
(man är väl en smart kvinna). Så jag sa:

"Duuu.....? Visst hade det varit skitläckert med röda fronter i badrummet, så kan vi
ju bara byta tillbaka till de grå igen om vi tröttnar?"
"Jaaa.......?" svarade han med ögena plantade i teverutan.
"Då ringer jag och kollar imorrn" sa jag.
"Okej....." sa han.
Och SMACK! där satt beställningen i sikringsboksen!

Vad förvånad han ska bli när dom kommer, för vår konversation har han bombis
inget minne av då.......he he he (evil laugh)

23 kommentarer:

  1. Husse ser också Formel-1...

    SvaraRadera
  2. Jeg trodde bare det var min mann som ikke husker slike samtaler.

    SvaraRadera
  3. Kvinnlig list på högsta nivå. Moahahaha...

    SvaraRadera
  4. DET BORDE VARA FÖRBJUDET ATT PRATA UNDER FORMEL 1 LOPP!
    Annars är det bara att gratulera ;-)
    Vad tyckte han om kraschen i startkurvan? Uj uj alltså :-/
    Klem!

    SvaraRadera
  5. Hahaha, smart! Jag kör något liknande med samboskapet här hemma ;-) Är det du som är inne hos mig och nosar och inte lämnar kommentar? Fy på dig i så fall ;-) Kram

    SvaraRadera
  6. Hej

    Haha...det är ju precis så det går till på film och i serietidningarna...haha

    SvaraRadera
  7. Precis den tekniken kör jag också med, det var så vår resa till Cypern blev bokad... ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  8. haha - det kallar jag krigslist

    SvaraRadera
  9. Bra gjort, Osloskånskan!

    Mamma brukade köpa kläder och hänga in dem i garderoben. Sedan började hon använda dem några veckor senare. Då frågade Pappa om hon hade nya kläder, men Mamma svarade att kläderna hade hängt läääänge i garderoben! ;-)

    SvaraRadera
  10. Hehehe! Velkjent teknikk :))

    SvaraRadera
  11. Men hallå Oslo!! Inte pratar man under ett F1 lopp! ;)
    Det var ett jätte spännande race med en jätte krock i första kurvan. Tror det var bästa racet för året (inte bara för krocken) utan det hände saker hela tiden.
    Annars tror jag det blir snyggt med det röda....är det Ferarrirött eller??? Hahaha!!
    Ha det!

    SvaraRadera
  12. Smart..men...läser han inte bloggen din?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet han ens om att du har en? :)

      Radera
    2. Japp! Och han lever under det ständiga hotet om att bli uthängd på bloggen, vad han än gör :)

      Radera
  13. Bra timing där.
    Det är det vi pratade om under vår bloggsemester; att det gäller att jaga ekorrar när man får chansen! ;-)

    SvaraRadera
  14. Om du monterar dit dem innan han hinner se paketet också så märker han säkert aldrig ens att det gråa blivit rött om han är det minsta lik min make!

    SvaraRadera

Ja, och...?