QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

16 september 2012

ABC.....

Jag behöver tips på bra och enkla startsidor med diverse sökmotorer för internet.
DarlingMams har nämligen länge varit sugen på en laptop, och Maken håller nu
på och sätter upp en för henne. Jag  har ju en norsk startsida, så det blir inte så bra.
Sidan måste alltså vara svensk, och helst relativt lättfattlig.

Förslag någon?

15 kommentarer:

  1. Förstod ju att det här skulle vara rena kinesiskan för mig.... men kul för mamsen :-)

    SvaraRadera
  2. Njaäe, tips på startsidor har jag nog inga. Jag börjar liksom lite här och där jag.

    SvaraRadera
  3. Google är alltid bra att ha som startsida

    SvaraRadera
  4. google, håller jag också på. annars har både chrome och firefox (tror jag) dessa startsidor där du kan se 8 miniatyrer, så har jag. Där lägger man till de vanligaste sidorna man vill besöka, ex aftonbladet/google/osloskånskan/lokaltidningen/ etc etc vad man nu gillar :)

    SvaraRadera
  5. Jag kör också alltid Google som startsida. :)

    SvaraRadera
  6. Jag har google som startsida numera.

    SvaraRadera
  7. Google kör jag som startsida :-)

    SvaraRadera
  8. Säger som de flesta: google. Och kanske lägga genvägar till favoriter på skrivbordet så blir det lätt att hitta:

    SvaraRadera
  9. Om hon är intresserad av nyheter så kan du välja en tidning, DN, SvD, Aftonbladet eller Expressen. Eller den lokala tidningen. Din blogg? Min blogg... (skojade bara här)
    Google tror jag inte är någon idé, om hon inte vet vad hon ska fråga om så kan hon ju inte fråga.
    Malla har en poäng, så ser det ut för mig när jag startar i Chrome. Men sen är det väl bra att lägga upp landstingets sida, Apoteket, och om hon har något intresse finns det säkert någon sida där.
    Roligt att din mamma vill hänga med i den nya tekniken.

    SvaraRadera
  10. Använd Google Chrome, så får du automatiskt upp åtta sidor du genast kan klicka på.

    SvaraRadera
  11. superstart.se är bra som startsida om man inte är så förtjust i googles motsvarighet.

    SvaraRadera
  12. Igoogle - då kan du göra en egen startsida!

    SvaraRadera
  13. Chrome skulle jag föreslå...

    Förstod inte riktigt vad du menade. Att man kan göra mycket med energitjuvar?

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  14. Någon tidning som hon gillar? ICAkuriren eller lokaltidningen? Om hon gillar mat så är Tasteline eller allommat trevliga hemsidor. Lägg upp favoriter med sånt hon kan komma i kontakt med som Apotek, landstinget, kommunens hemsida osv. Föreningar?

    SvaraRadera
  15. Gillar http://www.bing.com/. Den är snabb och enkel, så gillar jag alla fina bilder. Det är en ny läcker bakgrund varje dag.

    SvaraRadera

Ja, och...?