QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 augusti 2012

Vårt ingångsparti



Igår hade vi besök av en igelkott i trädgården igen,
det är så mysigt när dom stökar runt i råddrådrendrånnen.

Fast den gången dom gjorde fler igelkottar under terrassen var
det ett himla liv, det är tydligt att taggarna sticks även då....

Eller den gången två var igång och en tredje ville ha en trekant....
då var det också bråk och leven....

16 kommentarer:

  1. Så fint du har det! Jag har aldrig sett eller hört våra kottar göra "det".

    SvaraRadera
  2. Låter säkert inte värre än när det görs inne i huset. ;)

    SvaraRadera
  3. Så vackert!
    Och jag som trodde igelkottar var tystlåtna typer - roligt att dom släpper loss...

    SvaraRadera
  4. Och när det är gjort och ungarna kommer så låter ungarna en hel del också.

    SvaraRadera
  5. Det var såå länge sedan jag såg en igelkott. Med tanke på hur förbannat mycket löv som samlas i vår trädgård under hösten så borde de älska att bygga sig ett bo här. Men icke.

    SvaraRadera
  6. Men va? Trodde jag inte om igelkottar!

    SvaraRadera
  7. Jag får sådan lust att hälsa på hos dig!

    SvaraRadera
  8. Ja fy, stackars igelkottskillar och bestiga något så taggigt... De måste vara bra sugna för att ge sig på något sådant! ;-) Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint och välkomnande det ser ut hos dig!

    SvaraRadera
  10. Man ska inte missuna dem sexandet. Mer imponeras av att de törs, taggiga som de är.

    SvaraRadera
  11. Kul med igelkottar..vi har dock dåligt med dem här i utkanten av storstaden...vi hade många där jag växte upp, men sen försvann de mer eller mindre..synd tycker jag :(

    Ha de fint.

    SvaraRadera

Ja, och...?