QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 augusti 2012

Trög som vanligt


Jag har snöat in totalt på Downton Abbey, jag bara älskar den!
Men inte såg jag den från början, nejdå.
När jag väl fick upp ögonen för den så hade både första och nästan andra
säsongen gått, så jag köpte dem på blue-ray. 

Så sen Maken kvistade iväg till Indien igen i måndags,
har denne suttit plantad i soffan och vrålglott flera timmar i sträck,
åhh....me like!

Har ni lagt märke till dessa underbara kläder dom har?
Vilket arbete som ligger bak det!
Dom påminner ibland lite om Noa Noa tycker jag.

Nu ser jag till min förtjusning att svt ska börja sända tredje
säsongen senare i höst, oh jag gläder mig!

15 kommentarer:

  1. Här har du en till följare, den är så bra.
    Det är sällan jag fastnar så för någon tv-serie men den här jaaa den är verkligen sevärd.

    SvaraRadera
  2. Den serien följer jag! Den är riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. En av mina absoluta favoriter!

    SvaraRadera
  4. Hurra för en tredje säsong. Ääälskar den serien. En av de få som jag följt.

    SvaraRadera
  5. Jag har bara sett ett par avsnitt. Har ingen ro att se serier längre, kanske har det med åldern att göra... Men jag kännder många som är helt sålda på den serien.

    SvaraRadera
  6. Den serien har jag aldrig sett. Nya Dallas har jag däremot snöat in på :-) Kram

    SvaraRadera
  7. Några av klänningarna var visst original, 'från tiden', och rätt svåra att ta på sig :D

    SvaraRadera
  8. Köper hellre tv-serier på DVD jag...orkar inte följa en serie på tv alls jag...tror jag börjar bli gammal ;) haha

    Trevlig fortsättning på veckan :)

    SvaraRadera
  9. Jeg gikk glipp av alt, men har skjønt at dette hadde jeg likt. Om jeg satser på et maratonløp, rekker jeg å se alle episoder på dvd før tredje sesong starter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apselut! Vill du låne mine blue-ray?

      Radera
  10. Jag var oxå trögstartad som tur är har vi repriserna och svtplay. Men jag får titta när inte maken är i närheten för han tycker inte om den och då får jag liksom ingen ro att njuta när jag ser den

    SvaraRadera
  11. Påminner mig om vilken dålig tv tittare jag är, jag har inte sett ett enda program fast jag älskar engelska......Kram

    SvaraRadera
  12. ÄLSKAR den serien! Vi missade den när den startade men köpte bägge dvd-boxarna. Sedan följde tv-helg då vi inte lämnade soffan mer än för att fylla på med mat och fika. Del 3 går på tv just nu men vi vägrar titta utan väntar tills den också kommer på dvd.
    Ett annat tips är dvd-boxen Boardwalk Empire. En serie som utspelar sig i Atlantic City under förbudstiden. Också mycket bra! :-)

    SvaraRadera
  13. Beundrar dig och alla som orkar ha den ron i kroppen att ni unnar er själva tv-timmar..........

    SvaraRadera

Ja, och...?