QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

25 augusti 2012

To-orna tar jag imorrn

Nu har jag städat hela huset. Men det krävdes en muta i form av en sandwichglass
och en bulle för att dra igång tanten. Som belöning tog fick jag en sandwichglass till,
och ytterligare en bulle. Så kalorieriet gick väl tyvärr i plus, är jag styggt rädd för.

Och angående äkta män och tomma toarullar, så är det att tömma luddfiltret i torktumlaren tydligen också förenat med nån mysko livsfara för män. Say no more.

7 kommentarer:

  1. Min sambo vet inte ens vad tvättmaskin och torktumlare är bra för, så var glad att han bara glömmer tömma filtret ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med nystädat! Imorgon ska vi (läs jag) köra ett race här ;-)

    SvaraRadera
  3. Aha, to-orna! Jag trodde det var ett norskt uttryck som jag inte förstod. Har du städat allt själv? Jag föredrar att vara ensam hemma och köra race-städningar. Tyvärr är jag aldrig ensam hemma. Så jag städar väldigt sällan. Jag kanske också behöver mutas med sandwichglass.

    SvaraRadera
  4. Jag ska städa i slutet av sept när jag flyttar in till stan igen. Kanske. Måste erkänna att det är Mannen som tömmer luddfiltret här...

    SvaraRadera
  5. Storstädning pågår här också men jag tog toorna på en gång så slapp jag sen. Som belöning blev det en latte och en mandelskorpa för att jag är såååå duktig :-)

    SvaraRadera
  6. Förstår precis vad du menar...

    SvaraRadera
  7. mutor och belöningar är bäst! :-) kanske ska muta gubben också ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?