QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 augusti 2012

Pippifågelunge

Idag har vi äntligen haft en kanonsommardag här,
och jag lever med terrassdörren på vid gavel, underbart!

Men alla dessa småfåglar, är det fågelungdommen som
leker kamikazepiloter tro? En liten stressad pippi flög in idag,
försökte frenetiskt flyga ut igenom glasrutan (det går ju inte) men hittade
dörren och flög ut, och lämnade mig med en liten fågelbajs som minne på parketten.
Detsamma hände för övrigt en gång tidigare i år,
men den klarade jag att släppa ut genom att öppna fönstret.

Däremot gick det inte så bra för en liten gulsparv igår,
som knäckte nacken momentant....lille fine vännen.
Det är förfärligt när man hör det där krafsfladderdunket
i rutan och med bävan ser efter hur det gått.
Nån behöver bara lite tid på sig,
innan dom forfjamset flyger in i skydd av häcken,
medan andra igen då alltså dör, trist nog.

13 kommentarer:

  1. Tufft det där...speciellt när talibanen tar dem innan de ens landat :-/

    SvaraRadera
  2. Fy vad hemskt då de flyger in i rutan. Både ljudet och att se efter hur det gick. Vi fick in en fladdermus en gång...

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Stackars lilla pippin.....

    SvaraRadera
  4. De har inte alltid koll, de där pippisarna. :-/

    Kanonsommar här också - shortsen på och UT!!! i värmen!!

    SvaraRadera
  5. De hittar tyvärr inte alltid rätt...

    SvaraRadera
  6. Åh nej så tragiskt! Du måste sätta upp sådana där rovfågelsiluetter så att de inte flyger in i rutan. Förresten går säkert lika bra med CD-skivor. Jag har har hängt CD-skivor i jordgubbslandet och fåglarna har inte tagit en endaste jordgubbe!

    SvaraRadera
  7. När jag hade större hus med ständigt öppen balkongdörr hände det att dom kom in. Det hände också att jag kunde hitta fågelbajs och då hade dom tydligen bara varit inne och vänt. Fast den gången en hade trasslat ner sig i fläktröret i köket fick maken rycka ut. Det gick bra.

    SvaraRadera
  8. Sommar här med, varmt och skönt och soligt! Helt fantastiskt, hade glömt hur det var. Och fåglarna, ja, vad har det tagit åt dom, verandan är full och in flyger dom också. Till katternas stora glädje, eller nej, men katterna ser något förvånade ut....
    Kramar

    SvaraRadera
  9. Jätteskönt väder! I år har vi sluppit vilsekomna fåglar, det är jag glad för!

    SvaraRadera
  10. Lever i bikini när jag inte jobbar. Tror knappt det är sant. Här lever duvorna för ögonblicket rullan ordentligt i furorna... Månne det bliva nya familjer =)

    SvaraRadera
  11. I Turkiet pratade jag med en turk som besökt Norge denna sommar. Han meddelade att Norge minsann hade satt värmerekord och inte haft så varmt och bra väder på flera flera år?!?!

    Visst ljög han?

    SvaraRadera
  12. Har svårt att läsa klart inlägget.... Så'n enorm fågelfobi har jag! TUR ATT DET INTE HÄNDE HEMMA HOS MIG, säger jag bara...!

    Kram!

    SvaraRadera

Ja, och...?