QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

01 augusti 2012

Öfre hallen

Jag berömmer Maken väldeliga om dagen, eftersom han jobbat som en blådåre för att få rummet klart (igen). Jag gör det för att jag är rädd för att han plötsligen inte skulle tycka det är roligt längre och typ tvärsluta.
Nu är rummet nästan klart, men det han egentligen hade tänkt göra, dvs tapetsera hallen och lägga parkett i andra våningen står ju på stedet hvil. Det är inte första gången det i så fall blir tvärstopp där, vi  (han) har varit på gång där förr. Då tapetserade han halvvägs, och sen levde vi med lister på trekvart och nada ledstång i säkert sju år. Det är väldigt längesen, för det var den sommaren han åkte till Egypten i jobbsammanhang. Då kom han hem och vände och for sen iväg till Österrike två dagar senare. Men det var innan semestern.

Idag sa han att han kanske skulle lägga parketten innan han började tapetsera, och det kan ju vara bra för heltäckningsmattan vi hade där är utriven så vi går på själva betongen eller vad det nu är. Det är lite klistrigt efter heltäckningsmattan, så om jag får prioritera så är jag nog mest enig i att få parketten på plats, sockarna fastnar när man går och det känns kymigt.

Men jag är styggt rädd för att tapetseringen dröjer, för nu börjar han jobba på måndag, och i loppet av augusti ska han två turer till Linz, en tur till Indien och kanske en sväng till fosterlandet. Och var i hundan ska han peta in tapetseringen där? Det undrar jag, men jag är optimist. I annat fall får vi väl leva med nya väggen på plats, men utan tapet. Det är en massa fotspår av joggesko på den, så helt uttryckslös är den ju inte.

Idag när jag sa att han var väldigt duktig så svarade han:
"ja, visst pokker (liten norsk svordom) är jag det!"

Så nu oroar jag mig yttebittepluttelite på om berömmet inte har nån effekt längre, vad ska jag ta till då? Kom inte med med förslag om en tjusig liten negligé, för "den ska ändå bara av" säger han. Kanske lite nykarvad salt, rökt skinka (inte min) gör samma nyttan? Wish me luck.

5 kommentarer:

  1. Önskar dig verkligen lycka till! Min man har typ 3-4 projekt som han startat och ännu inte avslutat. Och varken hot eller mutor hjälper..

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, nei om ikke en gang en liten neglige kan lokke ham, så vet ikke jeg.

    SvaraRadera
  3. På min man funkar amerikafläsk och en kall öl som lockbete.

    SvaraRadera
  4. Lova att titta på Formel 1 med honom! ;-)

    SvaraRadera
  5. Skulle jag muta Husse skulle det bli en resa och se ett Formel 1 lopp!Gärna Monaco men i nödfall Ungern...

    Våra nya golv saknar fortfarande lister så jag har inte mutat än!

    SvaraRadera

Ja, och...?