QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

21 augusti 2012

Nada bada....

Den här veckan ska simhallen äntligen ha öppet igen, lycka! Står precis och packar trunken för att dra dit när min mobil smsar att min sjukgymnast måste avlysa min behandlingstid idag. "Fasen åsse", tänker jag, jaja, det får bli med en simtur då bara, tänker jag och ger mig iväg.

Kommer till simhallen där  men dörrarna går inte upp, och jag ger nog ett lite förvirrat intryck inför de tre damerna som med stort intresse följer mina försök. Då äntligen ser jag lappen: "Åpningen utsatt en uke fordi oppussingen ikke er klar". *suck*
I tre månader har simhallen varit stängd, och så detta.

Det är bara till att pallra sig hemåt, ta den duschen jag skulle tagit på badet och så ge
sig ut på skogspromme istället. Efter 50 minuters promme inser jag att jag glömde ta
på deodorant....

Ahh, livet är härligt hör ni! (ironi)

12 kommentarer:

  1. Retfullt. Men varför ta duschen innan promenaden?

    SvaraRadera
  2. Här har simhallen varit stängd i evigheter. Plattorna på botten reste sig (!) när man tappade på vatten efter en lång och omfattande renovering. All to do again. Och sen repris på det.
    Och nu har dom höjt priset rätt betydligt.

    SvaraRadera
  3. Men du fick i alla fall till en väldigt fyndig rubrik!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter som vårat badhus, sen brann det ner.....

    SvaraRadera
  5. Jag tänker börja simma. Men måste pallra mig dit!

    SvaraRadera
  6. Ja, alltså...varför i hela friden duscha innan promenaden?

    SvaraRadera
  7. Och jag som har motionssimmat för första gången sedan Mini kom idag. Det var fantastiskt! Så jag förstår precis vad du saknat.

    SvaraRadera
  8. Jag funderar på att anmäla mig till vattengympa på Mariebad.... Kvällskram

    SvaraRadera
  9. Det gäller bara att promma så fort att man inte märker vad man luktar

    SvaraRadera
  10. Ha, ha underbar kommentar från Per A:-)
    Har du väntat tre månader så går säkert sista veckan fort ska du se.

    SvaraRadera
  11. Och i kväll släppte dom tydligen ut 'dödlig gas' som det stod...

    SvaraRadera

Ja, och...?