QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

29 augusti 2012

Gruppsex

(hur många ska nu felaktligt hamna här efter ett sök på "gruppsex" i google?)

Vem kunde tro att vi skulle få en porrsylta för sniglar i vår trädgård?
Bästa Mallan önskade bilder på leopardsniglarna,
so here they are on the förrådsdörr:


Här har jag läst mer om dessa djur,
klicka på länken, för det är mycket bättre bilder där.

Där kan man också se och läsa att de trattformade(!) penisarna
sitter rätt bak huvet, så hur det måste kännas att ha hela skallen full
av fortplantningsorgan är det väl bara en snigel som kan svara på.
(eller är det det andra huvet som män ibland sägs tänka med? inte vet jag)

För övrigt verkar vår förrådsdörr ha blivit rena rama
svingersparadiset i grupp för provinsens leopardsniglar,
här sträcker man sig låååångt (minst 15 cm) för att få vara med!

Och detta mitt framför ögena på de mindre (yngre?)
som sitter i utkanterna och följer med.....

Tillägg kl 19:19: Dessa sniglar är territoriala, dvs de uppfattar andra sniglar
som inkräktare och jagar därmed bort/tar kål på andra snigelarter,
däribland också de s k mördarsniglarna också kallade Iberiasniglar.
Och det är ju tacksamt.

18 kommentarer:

  1. Hujedamej! Tur att vi inte är skapta på det där sättet. Tänk så pinsamt det skulle vara om vi hade fortplantningsorganet mitt i pannan! Då skulle i alla fall jag ha mössa på mig inomhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att inte tala om att behöva gå med en binda rätt över ögonbrynen!

      Radera
    2. Och skulle män då ha horn i pannan...?

      Radera
    3. Då skulle uttrycket "att få horn i pannan för någon" få en helt ny innebörd.

      Radera
  2. :-) Vi har också leopardsniglar i år, för första gången, men de är alla singlar ute i gräset och mossan. Tur nog känner jag nu.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, men guuuud! Käckt att de har penisarna i skallen! Haha, nu kommer alla tro att jag är VÄLDIGT intresserad av deras fortplantningsorgan och att det var DET jag frågade efter!!! Jag dööööööööööör! Kram

    SvaraRadera
  4. Sådant förekommer inte i vår trädgård ;-)

    SvaraRadera
  5. oj,urk. men penis i skallen, det har väl var och varnannan man ;)

    SvaraRadera
  6. De spanska sniglarna (och kanske andra oxå) är dessutom hermafroditer så de borde ju inte behöva ha sex med varandra

    SvaraRadera
  7. Detta gav ordet kukhuvud en ny innebörd ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!! Jag DÖÖÖR!!!!!

      Radera
  8. oj oj haha här fick man lära sig en massa nytt :)

    SvaraRadera
  9. Uäck... vi har massor av sniglar i alla former och man måste verkligen titta vart man sätter ner fötterna när man skall gå på cykelvägen här utanför. Huj. Har en granne som går med sin rullator, plockar dem med en tång och lägger dem i en påse. Jag vet inte vad hon gör vidare med dem...

    Jag avbokade min läkartid idag. :S

    SvaraRadera
  10. Hej

    Haha....både kul inlägg och roliga kommentarer.......

    SvaraRadera
  11. hahahahaha Lovely!! Underbart inlägg med lika underbara kommentarer!! Hahahaha

    SvaraRadera
  12. Hahahaha, skrattar gott åt både inlägg och kommentarer. Det behövde jag verkligen. God helg!

    SvaraRadera

Ja, och...?