QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

31 augusti 2012

En fredag i Provinsen

På promenixen runt golfbanan idag såg jag en domherre (på norsk: dompapp) jag blev jätteglad för dom är ju så underbart vackra! Tyvärr har vi dem inte hos oss på vår birdiekula (fågelmatboll) men tydligen sitter dom två hus längre ner efter vad jag hört. Sen råkade jag krocka med en trollslända (på norsk: øyenstikker) också, lite läskigt fladdrigt typ frrrt frrrt frrrt. Dom är också vackra, dock ikke helt upp i plytet på en.

Sen har jag fått tre mysko uppringningar på min mobil, första gång en dame som sa "hello?" flera gånger utan att få ur sig något mera. "Yes?" sa jag. Därefter var det en man som gapade "hello?" och jag igen; "yes?" Det lät som om de ringde från ett sågverk eller nåt. Sista gången det ringde lät jag det gå in på svararen, och där gauler samma snubbe "hello?" igen. Det enda jag har kunnat klura ut är att dom ringde från Indien?! Visserligen har Maken precis varit där igen, men det har nog ingenting med dom här samtalen att göra.

Nyss ringde det på dörren och där stod det ett blomsterbud med rätt adress men fel namn, för såvitt jag vet heter inte jag Håvard, inte Maken iheller. Men jag sa till blomsterbudet att om han inte hittade Håvard kunde jag gott gå för det namnet idag. Han såg lite förvånad ut.

9 kommentarer:

  1. Äh, det är de där som vill hjälpa till med datorn, du ska (INTE) ge dem ditt lösenord...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hjälp med datorn från Indien?? Landsnumret var +91....

      Radera
  2. Tjena Håvard! Det var ett roligt namn, skulle passa dig. Att du inte bara tog blommorna......Kul med samtal med indier där det liksom inte blev nåt samtal! Mycket mysko i din provins!
    KRamar

    SvaraRadera
  3. Håvard nästan som Howard. Ni kanske har en Howard-soffa? Jag begriper inte varför någon skulle vilja skicka blommor till en soffa men man det kan faktiskt vara så det är. Håller tummarna för att blomsterbudet kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  4. I vissa lägen får man vara flexibel ;-)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha, blomsterbudet tok ikke spøken altså?
    Svensk er jo som regel enkelt å fatte, men i flora og fauna er det store forskjeller. Trollslända? Aldri hørt om. Godt du oversatte ellers hadde jeg fundert på hva slags troll du hadde møtt.

    SvaraRadera
  6. Svara inte igen om dom ringer från Indien, de kan kosta massa pengar för dig.
    Hoppas du fick blommorna!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ptjaaa, blommor är ju aldrig fel och Håvard kanske fick så han klarade sig ändå.

    SvaraRadera
  8. Mycket konstigheter kan hända på en enda dag ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?