QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

20 juli 2012

På tal om whiskyn häromdan

Ja det här eländet alltså.

Jag fick göra en ny beställning på epilatorn jag skulle ha, och när jag skulle hämta ut den hos ombudet fick jag ju stå i den vanliga kassakön, och när det blev min tur blev det ju lite nybörjarpanik i bygget. Men killen som stod där gjorde det han skulle, och kom med paketet. Och det var ett bamsepaket alltså! Det var så stort att jag frågade om det faktiskt var till mig, för jag kunde väl aldrig tro att det skulle ligga en yttepytteliten epilator i en sån stor paket! Det var mer modell gräsklippare om man säger så.

Så jag skrattade till och sa till killen och resten av kön att "i det här jättepaketet ligger det en liten epilator!" Men det var bara killen som smajlade till lite, resten hade bara stenansikten....jaja, man ville väl hem till nyheterna eller nåt.

Men eftersom paketet var så stort, så kunde jag ju inte handla direkt som jag hade tänkt, utan fick gå ut med det till Maken som satt i bilen och väntade. Sen gick jag in och handlade. Och kom till kassan igen. Tll samma kille. Jag drog mitt norska VISA-kort, men apparaten avvisade det. "Vi har problem med norska kort, jag vet inte varför," sa killen. "Men du kan gå på bankomaten, så kan jag parkera detta sålänge" sa han. "Nädå, jag kan betala med svenska pengar, det går bra," sa jag, och fortsatte "jag är visst en propp i systemet här idag!" Killen flinade till men återigen bara svenska stenansikten i kön sånär som på två hysteriskt fnissande tonåringstjejer.....

Ja jösses.

7 kommentarer:

  1. Ha ha tur du kunde få till de :)
    Hoppas gräsklipparn funkar bra sen?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ta en tur till Österlen, så kan vi ses :) Jag lovar att skratta!

    SvaraRadera
  3. Vi svenskar är väl pratsamma och vänliga mot okända människor runt omkring oss - jag förstår inte alls vad du menar ;)

    Min gräsklippare är helt suverän och nu kompletterar jag med min spiralfjäder

    SvaraRadera
  4. Småländskan21 juli 2012 09:45

    Så klart de inte skrattade, de vet ju inte vad en epilator är!!! (googlade nu). För tänk om de skrattat och det var helt fel att skratta just då? Herregud, då hade de ju gjort bort sig totalt. Det är farligt det!

    SvaraRadera
  5. Jag hade haft svårt att hålla mig allvarlig ;-)

    SvaraRadera
  6. Nej, skoja inte till det vad du än gör. Här är vi seriösa, allvarliga och kontrollerade. Jo, gör det, skoja till det, det behövs sannerligen. KRamar

    SvaraRadera

Ja, och...?