QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

18 juli 2012

Mig i ett nötskal

Vi bor i radhus med lite nivåskillnad mellan husen, därför ligger huset före oss i raden
lite högre. Där har vi nu fått en ny granne, jag har inte hälsat på henne, men Maken
har gjort det.

I lördags hade Maken och Sonen varit och handlat, och jag såg när dom kom så jag
ställde mig på insidan av ytterdörren för att skrämma Sonen lite. Jag anlade en hotfull
min i ansiktet och langade armarna högt över huvudet i en hotfull gest och så öppnade
Sonen dörren. Han blev inte särskilt skrämd, men nya grannen som stod på sin terrass
såg det. Och garvade.

Det var mitt första möte med henne, herreguden. Sen har hon försäkrat mig om att det
bara är kul med sådana människor som jag. Hon har också upplyst mig att hennes
pappa är psykolog....

12 kommentarer:

  1. Hahaha men gud så roligt! Tack för det! :)) Och hennes pappa är psykolog har hon talat om också! :)) Föll av stolen av skratt ;)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, jag ser det för min inre syn.
    Tror inte du behöver undra längre över upplysningen om pappans yrke... ;-)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, nu garvade jag högt för mig själv ;D

    SvaraRadera
  4. Ha,,,det är roligt att du förmodligen redan är helt psykoanalyserad av nya grannfrun med familj och släkt. Dom flyttar nog snart.....klart dom inte gör, det är underbart med såna som du! Fortsätt så! Kramar

    SvaraRadera
  5. He he, be att få anlita pappa psykologen för att se hur hon reagerar på det.

    SvaraRadera
  6. Hon har så rätt! Du är en rolig människa, jag skulle också vilja bo granne med dig! En psykolog vill jag gärna lära känna.

    SvaraRadera
  7. Heheh, hon menade nog att hon fått följa med sin pappa på jobbet och känner igen en toka när hon ser en. ;)

    SvaraRadera
  8. Hahaha, jag kan se det framför mig.

    SvaraRadera
  9. Herregud, varför fick man inte se detta!!!

    SvaraRadera
  10. Ja, se dessa radhus. Aldrig får man vara sig själv, eller man får vara sig själv, men då ser ju grannarna när man är sig själv. Och antingen tycker grannarna det är kul, eller så undrar dom om deras granne är riktigt... ja, välj själv! Kram!

    SvaraRadera
  11. Hahaha så himla bra! Du får fråga om grannen kan fixa ett billigt klippkort nästa gång....

    SvaraRadera
  12. Ha ha! Då har du lagt ribban liksom ;-)

    SvaraRadera

Ja, och...?