QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

28 juli 2012

Inneväder


Varning för stora nederbördsmängder....och fara för översvämning....


Maken startade i förra veckan med sista renoveringsprojektet på övervåningen,
 nämligen hallen. Då kände jag plötsligt att jag väldigt mycket gärna faktiskt
ville ha en skjutdörr också mellan ett av de större sovrummen och hallen.
Det rummet är det sista vi renoverade, sist färdigt alltså.

"Då måste vi riva väggen" sa Maken.
"Jamen gör det då" sa jag.

Och så gjorde han det!!

Jag var bergsäker på att han ville vägra, men ibland är han för
jädrans snäll och tålig. Så idag bygger han ny vägg, och jag pysslar
vid symaskinen. Vad annat kan man göra med en sådan väderprognos?


10 kommentarer:

  1. Tur att det är dåligt väder ibland! Jag ska visa min make det här inlägget, inte för att jag vill ha en vägg riven, men han får gärna röja på vinden till exempel.

    SvaraRadera
  2. I mitt föräldrarhem hade vi ett antal skjutdörrar...faktiskt riktigt bra på många vis.
    Tycker dock det verkar som om det är på väg bort sådant...tror jag..!

    Nåja..ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  3. HUR får man en karl till att ta ner en vägg? Du är fenomenalt duktig på att få det som du vill. Skulle jag be om samma sak här, nääe, det skulle inte hända att en vägg åkte ner för det....imponerande, var rädd om det exemplaret!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tja... Jag skulle kunna föreslå en del annat :-)

    SvaraRadera
  5. Man kan alltid köra tvättmaskinen ...

    SvaraRadera
  6. Jösses, vilken lydig man!

    SvaraRadera
  7. Var hittar man såna lydiga män? måste vara ett riktigt preaktexemplar du funnit - grattis! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att alla dörrar borde vara skjutdörrar. Nästan alla. En del dörrar, som ytterdörrar till exempel, kan vara av annat slag.

    SvaraRadera
  9. Inget ont som inte har något gott med sig i sommarregnet. Kan man inte vara ute så får det bli pyssel inomhus istället. I vårt hem har vi enbart dörrar till ytterdörrar och tóaletter, alla andra är avlyfta. Har satt upp draperi till sovrummet men det är bara för att gäster ska slippa se obäddade sängar o klädhögar.

    SvaraRadera
  10. Tänk om alla gubbar var så lättövertalade ;)

    SvaraRadera

Ja, och...?