QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

13 juli 2012

En whiskey, tack

Jag stångar min panna blodig med det svenska postverkets ombud i DarlingMams
lilla stad; fråga mig icke om vad (för långt). Men när postombudet kallar mig "lilla vän"
i en nedlåtande ton blir det bråk i bygget; alltså är det bråk och jag är på krigsstigen.

Kundtjänst på svenska postverket sa att dom rätt och slätt var "jävliga" med mig,
vi får se hur det slutar.

Sen blev min svenska mobil stängd sådär pangbom bara, tack så mycket.
Ringa, ringa, försöka fixa, nu är numret aktivt igen, men det går inte att ringa
med/till den. *suck*

Dessutom regnar det här för sjunde eller åttonde helgen på rad.

Jag har huvudvärk, no wonder.....

16 kommentarer:

  1. Alla som kallar vuxna människor "lilla vän" borde spärras inne.

    SvaraRadera
  2. Usch och fy! Jag önskar verkligen att det blir ordning på det där snart. Så kan du ju inte ha det. Finns det något jag kan hjälpa till med så säg till.

    SvaraRadera
  3. Jävla postverk, jävla telefon och jävla skitväder!
    (det kanske inte hjälper men svordomar kan lätta på trycket) :)

    SvaraRadera
  4. Fy för såna personer.
    Hoppas allt ordnar sig.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart du ska ha en whiskey! Det hjälper förmodligen inte mot vare sig dumma postisar, dumma mobiler eller dumt väder, men det hjälper upp humöret. Jag tror förresten att jag också ska ta en! =)

    SvaraRadera
  6. skickar över en massa styrkekramar <3

    SvaraRadera
  7. Post ska komma fram. Det är min inställning. Yngste hade begärt eftersändning hit, och efter två veckor slutade det komma saker. När han ringer frågar dom om han inte kan titta i sin brevlåda?! Nej, den är 50 mil bort, det är därför han vill ha eftersändning.
    Apropå posten.

    SvaraRadera
  8. http://www.youtube.com/watch?v=WadharBHoMI

    SvaraRadera
  9. "Lilla vän" och "Lilla gumman", de lever farligt. Keep Your head high and Your middle finger higher!

    SvaraRadera
  10. Ja..posten är ju inte vad den en gång var...nu tar de in personal från bemanningsbranchen istället för att anställa...då blir det som det blir :(

    Är alltid nohjjig när jag skickar nåt viktigt papper till nån myndighet...ska det komma fram eller ska det försvinna i hanteringen?

    Man vet ju aldrig :(

    SvaraRadera
  11. Du behöver nog en hel flaska whisky...

    SvaraRadera
  12. Den svenska posten är inte vad den varit. Tyvärr... Man kan få huvudvärk för mindre.

    SvaraRadera
  13. Drikk den whiskyen med veldig god samvittighet! Utrolig hvor frekke det går an å bli.. Snakk om å være nedlatende! Tydeligvis ikke bare det norske postvesenet som ikke duger...

    Hadde liksom håpt vi skulle få litt sommer, også før eg går i ferie.. Men ser jammen ikke sånn ut..

    Lykke til!

    Kramiz

    SvaraRadera
  14. Regnar gör det här med. Stå på dig mot postombudet och whisky hjälper mot det mesta

    SvaraRadera
  15. En olycka kommer ju sällan ensam heter det. Men nu räcker det va!?

    SvaraRadera
  16. Sådan en usling! Lilla vän, du er väl för sjutton inte hans lilla vän någon stans!
    Ta en Whiskey till med mig, skål... jag har huvudverk över vädret bland annat. LITE MERA SOL TACK SÅ MYCKET!!!

    SvaraRadera

Ja, och...?