QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

26 juli 2012

Done!

Svenska posten, svenska posten.....eller rättare sagt; deras ombud och support.......suck.

Jag har över en längre tid försökt ordna en fullmakt så my DarlingMams kan hämta ut det jag eventuellt måtte komma på att beställa på internet inom EU (Norge är inte med i EU, därför måste jag beställa till en svensk adress).

Det har varit ett jädrans elände med postombud och deras support som inte har koll på det dom ska ha koll på (jag hade koll!). Fem gånger har jag fyllt i blanketter, den ena efter den andra, och nu kokte det ner till att den jag menade från början (och som kundservice på posten.se också menade) var den som var rätt. Äntligen blev den inskickad men när den var godkänd och bekräftelsen kom i posten, så var våra födelsedatum tamigtusan fel avskrivna. Jag trodde att jag skulle dåna!

Men jag ringde kundtjänst på posten.se (som verkligen är några stjärnor!) och sa ifrån. Egentligen skulle jag då göra en ny ansökan, eftersom det nu är inmatat i postens datasystem, men där satte jag mig på bakbenen och vägrade! Det hade nämligen inneburit att jag hade varit tvungen att åka över gränsen med en ny ansökan, då jag måste legitimera mig när jag ansöker. "Har dom skrivit av fel, så får dom fixa det",
sa jag, och det höll  kundtjänst på posten.se med om. Så nu har mamma äntligen
en riktig fullmakt.

Och till dig som skrev den sura kommentaren här: det hjälper inte hur vänlig och ödmjuk man än är i tonen som kund när ombudet inte vet vilken blankett som är den rätta, och heller inte kan se skillnad på en etta och en åtta. Pilutta på dig! 

5 kommentarer:

  1. Pilutta den sura kommentaren!

    Och jag beundrar dig som orkar stå på dig utan att bli fullständigt galen. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket krångel! Skönt det är fixat nu då :)

    SvaraRadera
  3. Den svenska posten är inte att leka med :-(

    SvaraRadera
  4. Skönt att det ordnat sig. Och tänk vad lätt det är att vara kaxig när man döljer sig, eller rättare sagt TROR att man döljer sig bakom en anonym kommentar.
    Kram kram!

    SvaraRadera

Ja, och...?