QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

23 juli 2012

Bileri

Min bil pingar igen med en gul blinkande lampa i kontrollpanelen, det har den gjort i några veckor. Jag trodde det var "svängljuslampan" igen, så jag stressade inte nämnvärt med det. Den skulle ändå på service (i Sverige), så jag tänkte att den blev bytt då. Men se nähä, det var inte lampan, det var givaren till lampan som inte funkade! Och en sådan hade verkstan i Sverige tyvärr inte hemma.
Nänä tänkte jag, bilen ska ändå på EU-kontroll (typ besiktning) hemma i Norge, så då säger jag till om det då. Så jag ringde norska verkstan och sa ifrån. Men det ville dom allt kolla/felsöka själv, det hjälpte inte vad jag sa. Så nu har jag tid kl 0730, jefligt tidigt på sista semesterdagen......

Idag for jag ändå inom och tänkte att dom ju faktiskt kunde felsöka iallafall, det är ju bara att plugga i en manick och koppla till datorn. Och det var då jag fick spader: för det första när jag stod i kön, så kom det en karl bakom mig, och när försteman var klar och det blev min tur, så sa snubben vid disken: "ja hej, dig har jag ringt!" till karlen bak mig, och så sa han till mig att sitta ner och sen tog han bara med sig karlen och gick ut till hans bil!! Jag blir vansinnig över att bli översedd på det viset, speciellt i förbindelse med bilen, han kunde ju iallafall frågat mig först om det var okej!

Så jag blev svart i ögonen och det syntes säkert att jag blev tvärilsk! Jag sa att jag tyckte det var väldigt nonchalant att bara platsa mig i stolen och sen gå iväg med nästa kund, men nån ursäkt blev det inte. Skitnisse! Och för det andra; som grädde på moset "så hade dom verkligen inte tid att felsöka idag!"

Faen ta dom om inte bilen blir reparerad och godkänd på fredag, då blir bråk....

7 kommentarer:

  1. ...och givaren styr ljuset fram efter hur mycket last man har i bilen. Nu har jag alltså kört med halvljuset lysande två meter framför bilen rätt ner i marken, och helljuset har jag kunnat köra med på utan att någon blivit bländad, alltså inte bra vid mörkerkörning.

    SvaraRadera
  2. En ursäkt eller förklaring hade han ju kunnat kosta på sig. Tycker man...

    SvaraRadera
  3. Eg seie bare BYTT VERKSTED!! Eller det var faktisk min kjære svenske mann som sa det :)
    Det virker jo som et veldig useriøst verksted..
    En behandler ikkje kunden på den måten..

    Lykke til!

    SvaraRadera
  4. Men helvete vilken nonchalans! Jag tror att jag hade självantänt av ilska.

    SvaraRadera
  5. Fy så fräckt att hoppa över dig. Jag hade fått spader...

    SvaraRadera

Ja, och...?