QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

15 juli 2012

Ang anonyma kommentarer

Jag har min blogg öppen även för anonyma kommentarer,
det innbär således att man av och till kan få en del surmagade
kommentarer som t ex den här på föregående inlägg:

Till information har nu postverket centralt tagit tag i detta och jag har en mail
där man beklagar att postombudet tyvärr inte har haft tillräcklig kunskap
i det ärende det gäller. Detta betyder i sin tur att ombudet ska få en
uppdatering på vad som är korrekt hantering, vilket jag tycker är bra.

En annan surmagad kommentar jag tog tag i var den här,


mest för den var så himlans korttänkt, och avslöjade vem som skrev den.


Nu vill jag bara upplysa den som kommenterar anonymt att man faktiskt inte är så anonym
 som man kanske tror, då bloggare har tillgång till en del tjänster och ofta använder sig av
dessa för att bl a få statistik över de som besöker bloggen.


Detta innebär naturligtvis att jag för det första slår upp det IP-nummer från
vars dator den anonyme kommentatorn skrivit, då får jag också information om ort,
längd- och breddgrad, och slår man sen upp det på internet får man minsann
gatuadress och då är det a piece of cake att slå upp på Eniro vem som bor där!

Så det är kanske inte så dumt att tänka sig om både en och två gånger
innan man (tror man) kommenterar anonymt, och inte minst:
vilket intryck vill man ge andra av sig själv???

Det är väl ingen som frivilligt vill framstå som korttänkt, eller.....?

20 kommentarer:

  1. Jag hatar dom, får utslag av dom, och ja, jag tar åt mig och blir ledsen ibland. Dumma idioter. Inte förstår dom ironi heller. Kvällskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker mest det är så HIMLANS korkat :-D

      Radera
  2. Jag har hittills sluppit!

    SvaraRadera
  3. Har tyvärr inte riktigt lärt mig alla stegen där.
    Men en sak är klar - än är inte sista dumskallen född...

    SvaraRadera
  4. Sweet lord- du är ju värsta Mrs Sherlock :) Bra där- på dom bara!
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Håhåjaja.
    Förstår inte anonyma kommentarer. Förstår verkligen inte anonyma kommentarer angående ditt fantastiska engagemang för din mamma. Blä.

    SvaraRadera
  6. Förstår inte varför en inbillad anonymitet gör att folk tappar vett och moral?

    SvaraRadera
  7. Människan är en dum jävel. Eller i alla fall en del. Det är därför jag godkänner mina kommentarer numera. Tyvärr har en del försvunnit på kuppen men jag slipper att min bittra sursvägerska spyr av sig i kommentarsfältet. Men läser gör hon trots "hotet" om att sluta. IP-nummer är en bra grej! Hähähähähä.

    Och trappsteget angående din mamma är så korkat att det förtjänar ett helt eget inlägg. Ett elakt sådant. Det är i det här läget man skulle vilja ha en sådan där lite docka man kan sticka nålar i...

    SvaraRadera
  8. Sv: madeleinerosenberg snabel-a spray.se

    SvaraRadera
  9. Åh suck vad världen är full av knäppa kommentarer...både skrivna och uttalade. Jag vet inte hur man gör för att kolla. IP-nummer har jag hört talas om men inget mer.

    Ha en bra dag!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  10. Anonyma taskiga kommentarer gömmer ofta en dum jävel som har problem med sig själv...så det så.


    Ha de gött.

    Mvh: IP: Fulahusenpåbergetigöteborg. ;)

    SvaraRadera
  11. Har man inget bättre att ta sig till med så kan man vara elak och skicka elaka kommentarer till folk man inte känner. (Ja det är ungefär som dom försäkringskasseanställda (ursäkta alla ni som jobbar där, her kommer en sur kommentar) som tydligen har lätt för att döma inte till den sökandes fördel direkt!)
    Det ja inte kan fatta är varför de måste skriva något alls när man er sur!
    Herligt innlägg du lade inn her i alla fall!

    SvaraRadera
  12. Korkat och fullständigt onödigt, fullständigt onödigt med korkade kommentarer. Låt bli att läsa då för tusan hakar, säger jag. Jag tycker om snällbloggandet, man kan läsa dagstidning eller titta på tvdebatt om man har behov av korkade kommentarer och uttalanden så får man det behovet tillfredsställt.
    Jag håller med du, alltså!
    Kramar från en mycket blåsig Snäckskalsdal.

    SvaraRadera
  13. Fast en sak tänkte jag på. Jag vet inget om IP nummer eller hur man ser vad en kommentar har för IP nummer - jag är helt nollad där. Jag får kanske lära mig.
    Däremot har jag sett på en del bloggar som har en sån där grej till höger, en gadget heter det kanske, att när jag är inne på en sån blogg så kan det stå rätt ort, men ibland har det stått helt tokig ort på mig, ställen där jag inte alls befinner mig, men det har kanske inte med IP numret att göra......
    Jag får gå kurs!
    Kram igen

    SvaraRadera
  14. Heja Osloskånskan! Med utfällda huggtänder :-)

    Gillar ditt engagemang för din Mamma. Det vet du.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Moooahhahhaa, tummen upp för alla oss bitchor. Vad vore vardagen utan personer som vägrar ta skit? Kram <3

    SvaraRadera
  16. Småländskan18 juli 2012 12:49

    Bra Osloskånskan! På dem bara! Så otroligt dumt av dem att inte veta att här i cybervärlden är vi inte anonyma.
    Läser din blogg, men tyvärr är jag dålig på att kommentera.
    Ha en jättebra sommar (eller vad årstiden nu heter).

    SvaraRadera
  17. Oj! Sånt har jag sluppit! Tack o lov. Men skit i anonyma knasbollar, de vågar ju uppenbarligen inte stå för sin åsikt/sitt tyckande så .....
    IP.nummer vet jag om att det finns men att kolla det? Kurs kanske?????
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Ja, och...?