QUE??? Norsk og svensk ordliste i rubriklinjen här -----------------------------------------> lyft blicken ett hack upp!

*********************************************************************************************************

09 juni 2012

Umgänge (eller inte)

Jag tänkte att såhär på en lördagskväll kunde ju Maken och jag ha det lite trevligt i horisontalen, men se det tänkte inte han. Nähä. Nej, för det är både Formel 1 och EM
i fotboll, och det på nästan samma tidpunkt, så det är allerede i utgangspunktet ett dilemma här.

Men va'faen.........alltså jag kunde fint gett honom en upplevelse med både ryt i motorn och fartblindhet i kurvorna, och tillika spänning med med snygga dribblingar mot mål utan stygga tacklingar och straffsparkar, men för all del, man kan ju inte tvinga någon (eller kan man det?).

Nä nä. Vad ska jag göra då? Shoppa lite på nätet med hans kreditkort eller? Hm......

17 kommentarer:

  1. "Du ligger på bloggen nu", sa jag till Maken.
    "Då tycker jag du ska fråga om hur många fler som blivit bortvalda pga fotbolls-EM", sa han.

    Hue. Han.

    SvaraRadera
  2. Haha- ja vissa matcher förlorar man..
    Shoppa loss kvinna!

    SvaraRadera
  3. Jag tvingade min sambo att skjutsa sonen på fest mitt under pågående fotbollsmatch. De hann bara ut till bilen så blev det mål för Danmark. Jag lär inte få ligga ikväll/natt...

    SvaraRadera
  4. tro det eller ej men jag har en man som struntar i fotboll

    SvaraRadera
  5. *asg* Här låg en man i sängen på eftermiddagen och väntade, men det är ju FORMEL 1 !!!! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske han och jag kunde tröstat varandra då.....

      Radera
  6. Hoho, Formel 1 och fotboll, jag känner igen det! Och dessutom NHL, när det är aktuellt, vilket går på nätterna! Vi får aldrig till det!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle valt båda delarna. Lite horisontalläge samtidigt som jag kollade på sport. Men det är jag.

    SvaraRadera
  8. Här har vi ( Hanen & Theo) speedway att titta på..
    jag roar mej med dator,vin,virkning under tiden...

    Passa på att shoppa lite =)

    SvaraRadera
  9. Jag var ute och vallade hundar mitt under fotbollsmatchen. Jag var ganska ensam, kan jag ju lugnt säga.
    Och jag lär förbli ganska ensam - nu när DK har vunnit sin första match så blir den här nationen ju helt vansinnigt fotbollstokig.

    SvaraRadera
  10. Hahahaha men gud tack så mycket! Du är rena rama sanningoraklet! Kan du spå också? :))

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Håper du gjorde noen gode kjøp. Mannen her dro ut for å se kamp på storskjerm, jeg tok fram symaskina.

    SvaraRadera
  12. Kan ha inte spela in matchen och se den senare? När du är tillfredsställd. ;)

    SvaraRadera
  13. Vi kör nog i morgon bitti istället. Tonåringarna sover oftast längre än vi gör i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  14. En del förstår inte sitt eget bästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I varjefall inte fruns bästa.....

      Radera
  15. Husse är väldigt intresserad av Formel-1 han med...

    SvaraRadera

Ja, och...?